2008-05-12

Fransk kolonislav till salu på Blocket

I dagarna annonserade en äldre skånsk herre ut en av sina kolonislavar på Blocket. Trots stort intresse för slavar så är det tveksamt om den skånske mannen kommer få något seriöst bud på den Beninfödde slaven som är av årgång 1985.

Slaven som hyllats för sitt starka arbete under 2007 har börjat ställa till problem. För det första så verkar den tro att den har några rättigheter när den försöker strejka. I en lokal tidning så ska slavetn ha påstått att den inte kommer att arbeta en endaste dag till åt sin nuvarande herre.

Herren i sin tur, har gått till en rikstäckande tidning och påpekat att slaven minsan har 1½ års tjänstgöring kvar - såvida ingen nappar på annonsen som nu ligger ute på handelsplatsen Blocket.se. Ägaren vill ha 20 miljoner kronor för beninen men kan tänka sig en lägre summa vid snabb affär.

Slavhandel i Sverige blir allt mer populärt och anses numera vara helt rumsrent från tidigare år då Socialdemokraterna hade makten. Dock får man inte göra några skatteavdrag för slavar av denna sort som stannar i mer än 6 månader.

 

Skyttekungen till ”salu” på Blocket | Helsingborg | Allsvenskan | Fotboll | Sportbladet | Aftonbladet

6 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA mkt roligt!

Anonym sa...

fan va lågt och rasistiskt att hålla på som dig, vad i helvete håller du på med? Inte ens roilgit att påstå att man skulle vara slav bara för man är färgad, passa dina tangentfingrar i framtiden Cyron finns folk som kan komma på oväntat besök din lilla Nazi

Cyron sa...

anonym #2
fan va lågt att tro att jag är så låg så att jag enbart grundar mitt inlägg på att en färgad(? vafan är en färgad?) spelare skulle vara en slav. Det finns folk, som kan komma på oväntat besök, ja?
Sysslar Gevalia med slavhandel menar du? Djävlar i min låda - detta kan bli stort!
Tack för tipset!

Anonym sa...

Skoj inlägg:) och ännu roligare blir det när man läser den anonyma kommentaren 16:53..Här är tydligen nån AFA-anhängare som inte har alla indianer (eller beniner) i kanoten.

/Tob

Anonym sa...

Haha, skitbra inlägg måste jag säga :D Fortsätt så här, humor är aldrig fel, men tyvärr finns det idioter som inte förstår sig på sådant.
Och när man sen skriver anonymt är det ju bara patetiskt :P

Jag kommer väl också stå som anonym här, men det beror på att jag inte är medlem här. Hittade detta via aftonbladet. Tror att jag ska läsa vidare och se om du har samma humor i hela bloggen =)
Skit bra jobb. Stå på dig!

Anonym sa...

jag uppfattar det som ironi o j-igt allvarligt ...egentligen ....för människohandel har det blivit...