2008-04-29

Fotbollsupplevelser och hur det gick sen

AIK - GAIS
Vilka?
Jag och ett antal guljackor

Vart?
Norra nedre, mellan och utanför Norra Stå.

Händelse?
Jag skulle bli utslängd för att jag är rödhårig, blöt och full(inte fullast). Slutar med att jag får storstryk av en grupp guljackor, även kallade publikvärdar och säkerhetsvakter.

Hur gick det sen?
Betala 7000kr i böter. 2000kr till tingsrätten och 5000kr till en av guljackorna - för kränkning.
____

AIK - BK Häcken
Vilka?
Jag och två poliser, till en början. Därefter jag, två polare, två poliser och två djävla bussar med poliser.

Vart?
Hörnet Västra/Södra, Råsundastadion

Händelse?
Jag jektar för att hinna till avspark. Jag är nykter. Polarna släpar fötterna efter sig och någon kastar ett glas eller en flaska. Polisen uppfattar att något går sönder, tittar runt. Ser en grupp på 5-6 pers komma från en tunnel i närheten av glaskrashen. De tittar lite till o ser en ensam rödhårig djävel mitt på en gräsmatta. HONOM SKA VI TA! Efter ungefär 20 sekunders springande så hinner de fram till mig. Frågar mig, varför i HELVETE jag kastade glaset varpå jag svarar att jag inte kastat något glas. Nähää? Då åker du in för fylla! Men jag har ju inte druckit något, upplyser jag dessa djävlar om. Kort svar från en av poliserna: Hur kan du vara så djävla ful då? (Ja, ful, ugly!) Jag vet inte vad jag ska svara, känns ju oschysst att skylla allt på föräldrarna i det läget. Försöker lungt att bedyra min oskuld utan att få gehör från någon av de nu 14 poliserna.

Vi åker iväg till stationen men inte heller där får jag en chans att bevis att jag är nykter och att jag inte kastat något glas.
6 timmar i en svinkall cell, när man är nykter och det enda man bryr sig om spelar i solsken på Råsunda.

Hur gick det sen?
Jag fick betala 1800kr för att måla om väggarna i cellen efter att "Cyron den enda guden" entrat min cell och skrivit i meterhöga bokstäver på båda sidorna om dörren:
"CYRON". I förhöret förklarade jag att det var Cyron som skrivit det, och inte jag.

0 kommentarer: