2007-12-23

Pinnen på ICA Kungsholmstorg

Var just med om ett drama i mataffären. Ja, alltså inte för mig. Men jag utsatte någon annan för det. Det känns alltid lika skönt. Jag sket i att lägga upp pinnen som avskiljer mina varor från den som står efter mig i kön. Vet inte vad ni säger. Men "pinnen" är faktiskt helt vidrig. Vem jävla idé var "pinnen"? Den är så sjukt överpräktigt korrekt. Det bästa av allt är när man hör en harkling bakom sig och en lätt irriterad annan köare sträcker sig förbi (och gud förbjude hudkontakt) och väldigt markerat bankar ner pinnen på gummibandet. Om man vill vara riktigt irriterande så lägger man armen som spärr mot bakomköarns varor. Så när bandet rullar stoppar man upp hans matvaror mot överarmen och den luckan man vill ha uppstår. Utan pinnen. Då vet man att dom tänker. Varför tar han inte pinnen istället för att hålla på med överarmen. Två skäl. Det ena har ni listat ut. Se några bloggar ner om hypokondri och statistik. Det andra är bara för att störa lite. Om än bara för några minuter. Är det det som kallas vardagsedge?

3 kommentarer:

Coltrasten sa...

Psychovarning. :)

Anonym sa...

Alltid kul att förstöra lite i det idylliska Svensson-livet. Fortsätt så, Cyronsson.

Olle sa...

jag stör mig också på sånt när jag står i kön. men när jag sitter i kassan är det jätteskönt att folk lägger ut "pinnen".