2007-12-20

Vi kan inte vänta på dig

Annika ringer till mig kl 08:06
A: Men vart är du nu?
C: I Haninge.
A: Okej, för vi kan inte sitta och vänta på dig. Vi har jobb att sköta.
C: Okej.
A: Du kan få ringa min man. Han sitter och väntar på dig på Hantverkarvägen 83. Hans nummer är 0766529766.
C: Sju, sex, sex... Okej.
A: Fick du det?
C: Ja.
A: Vi hade fått att ni skulle hämtad budet senast klockan halv åtta!
C: Ja precis, hämtas mellan 07.00 - 07.30.
A: Och nu är klockan efter 8 och du är i Haninge. Vi kan inte vänta så länge när vi har bestämt tid!
C: Nä det e klart.
A: Men ring min man...
C: Absolut!
A: Hejdå
A: *klick*

Lysande att lilla Annika har telefonen avstängd fram till klockan 8 när hon väntar på bud. Så till alla er som någon gång anlitar andra för att hjälpa er - se till att vara anträffbara under bestämd tid. Jag stod utanför fru Annikas port i 33minuter, ringde 8gånger, skickade ett sms och lämnade ett meddelande på mobilsvar. Att kvinnan sen ringer upp mig och försöker att få allt till mitt fel är bara komiskt. Hennes djävul till man svarade inte heller. Fattas bara att han ringer vid lunch och skäller ut mig för att han har väntat hemma hela dagen.

Hantverkargatan efter Kungsholmstorg suger verkligen.


|Cyron i mobilen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår att du väljer att vara i Haninge. Finare ställe finns inte!

Anonym sa...

Beundrar din återhållsamhet! Vet inte om jag hade kunnat vara så behärskad! Du är ett proffs.