2007-07-16

15år för att bli "svensk"?

Sitter och läser på Expressen.se, rubriken lyder som följer;
"Svensk dödad i Irak"
Direkt fattar jag misstankar.
Det där är nog ingen svensk inte.
Å jag har mycket riktigt rätt.
Det är en Irakisk kurd det handlar om.

Mannen måttade med att bli 50år gammal varav 15 han tillbringade i Sverige.
Visst, fine, han var svensk medborgare - men inte svensk.
Han valde att åka tillbaks till Irak för att återuppbygga den kurdiska delen.
Irakiska Kurdistan tror jag det kallas.
Jag tycker media kan ge fan i att kalla Irakiska kurder för svenskar.
De ser sig inte sjävla som svenskar bara för att de bott här i en kort del av sitt liv.
De ser sig sjävla som kurder, irakier eller vafan det nu handlar om.
Kan inte svensk media inse detta, för allas trivsel?
Jag vet inte hur dessa männsikor känner men jag, som bodde i ett mycket dåligt kapitell i mitt liv bodde i Kalmar, så är det djävligt fult att kalla mig Kalmarit!
Jag är Nollåtta, 08:a, Stockholmsdjävel, Solnait, Solnabo, Huvudstagrabb osv osv!
INGEN DJÄVLA KALMARIT!
Blir så fördjävligt förbannat!
Nu ska jag dricka fler öl, mera öl!
MERA ÖL!

0 kommentarer: