2007-12-08

Lemon

Vad vore en fredag utan Lemon?
Som vanligt blev jag lämnad ensam kvar eftersom vissa hellre hänger på sunkiga ställen som Starbar och La Isla. Kvällen rullar dock på fint och varenda liten djävla Åbro tar slut. Snackar med nån Emilia från Frankrike, dansar med The Lady In Red och hälsar på svinet Göran Persson. Lyckas bli förbannad på min älskade dam, som bor i Göteborg...

Kvällen tar slut nångång under natten och jag har inte en aning om när jag gick hem. Vaknar några timmar senare, full som ett ägg. Tror att jag missat innebandyn igen, men hinner med några få minuters marginal. Åker på torsk! Första djävla torskhelvetet sen comebacken för en månad sen. Glider vidare till mor i Solna, beställer en pizza och knallar hem.

Kommer innanför dörren och möts av; vart har du varit?!
Vad i HELVETE?

Det är någon hemma hos mig!
Tro på fan när jag ser The Lady In Red sittandes i min säng.
Hur gick detta till?

Jag: Ehm, va gör du här?
Hon: Ja, gissa...
Jag: Ehm, städar?
Hon: Det va inte riktigt det du lockade hit mig med...
Jag: Okej... Har vi...?
Hon: KNAPPAST! Du va så full så du inte ens kunde gå! Du gick o la dig med kläderna OCH SKORNA PÅ DIG!
Jag: Okej, vad gör du här då?
Hon: Jag va o fixade mig i badrummet imorse så stack du bara ut, trodde inte du skulle dröja så länge.
Jag: Okej, aja... jag har lirat innebandy o nu tänkte jag äta pizzan.
Hon: Behöver du duscha?
Jag: Inte nödvändigtvis.
Hon: Ska vi ta ett bad tillsammans?
Jag: Visst, men jag har flickvän.
Hon: Och...? Ska jag lägga upp pizzan på en tallrik åt dig?
Jag: Aah, gärna!

Nu tar hon pizzan o går ut i köket, jag lägger mig i sängen.
Hör en djävla smäll och innan jag vet ordet av så skenar hon ut genom dörren.
Går ut i köket o ska hämta min pizza.
Då har fanskapet slängt pizzadjäveln i slasken!
Varför ska alla de vackra kvinnorna vara så förbannat labila?
Tar ni inte mediciner som oss andra?

Pizzan gick iaf att äta, lite motbjudande men ätbar.
Ikväll blir det firmafest sen avresa till älsklingen i Göteborg.
Jekta!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, kan du få med damer hem?! ;)

Fimpen sa...

hahahahahaha vars e bilderna du lovade då? =P

Anonym sa...

Men vilken drömkille du verkar vara., såå snäll och uppmärksam du är.. men ifs i fullt tillstånd är det litet svårt att få upp ett och annat , men ifs så har du ju bevisat att en pizza går att ta upp helt så där.. tände en sladdrig pizza mer? i alla fall är du drömmen för oss tjejer med medicin, i röda kläder och lite ja jag menar bara lite berusat tillstånd.. men du jag har inte sett dej .. vem är du.. skulle man missa en sån goding? funderar mer på om du inte bara har svårt att erkänna din egentliga läggning.. var det inte så att det var du som hade en röd klännig och bara glömde bort att du tagit medicin, finns det inte dagen efter för killar med??
Lycka till med nästa offer.. tänk om det skulle visa sig vara jag .. aH FAN pizzan kan jag lägga i toaletten.. så blir den inte så torr.. funkar också eller? se det positivt ingen dressing krävs till salladen .. o du förblir bara lite fet ..

Anonym sa...

I'm so stoned! Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh