2007-08-11

Den där djävla Sarah och basketen!

Nu har Basket-Sarah skrivit en ny kommentar, hon vill fanimej inte ge sig. Hon ville inte lämna ut sin epost för att hon, roligt nog, inte ville ha AIDS på sin hotmail! Whatever. Sen drar hon upp hur tråkig jag är innan hon hävdar att mitt förakt mot dambasket måste bero på att damerna lyckats bättre än herrarna.

Kära, lilla, Basket-Sarah...
Det har aldig slagit dig att mitt förakt mot all damsport har att göra med att jag är en extremt jämnställd människa? Jag tycker inte att vi ska ha dam hit, herr dit. Vita åt höger, gula åt vänster, svarta åt sidan. AIK:are hit, apor dit. Rave'are hit, punkare dit, rockare åt sidan. Politiker åt höger, kommunister åt vänster.

Nu kanske jag skenade iväg lite.
Men i grund och botten vill jag ha bort damsport för att kvinnor faktiskt är värdelösa på allt som har med sport att göra - i jämförelse med männen. Jag har länge velat ha ett enda landslag, för både kvinnor och män. På så sätt skulle vi slitta Hanna Ljungberg, Mia Tallkott och alla andra förbannade sopor.
Fast då kanske vårat älskade basketlandslag enbart skulle bestå av kvinnor. Å det vore ju förbannat djävla synd, eftersom så många bryr sig om den korrupta sporten överhuvudtaget.

Kämpa på Basket-Sarah, jag är glad att du har något i ditt liv att kriga för.

0 kommentarer: