2007-08-30

Utskälld av SL-tant

Åkte just på en rejäl avhyvling nere i Axelsberg. Ganska roligt att hämta bud hos kvinnor utan livslust. Hon verkade ganska normal, för att vara en spärrvakt. Dricker kaffe samtidigt som hon löser korsord och får hjälp över telefon av någon annan spärrvakt. Det är väl ganska givet att hon blir förbannad när en ung, lite otrevligt, budkille kommer och ställer dumma frågor. Att jag utöver detta svarar nej på frågan om jag har legitimation och nyckel är ju bara droppen.
'Hur I själva, FA-EN! Hade du tänkt att komma in då?'
- Ja, eh... Kan du inte öppna dörren?
Två kolsvarta ögon tittar på mig, jag känner att min karriär som levande människa är på väg att komma till ända. Onda kvinnan försvinner med stormsteg genom en dörr, halvsekunden senare ropar hon hysteriskt 'Hallå? hallå?' Jag är rädd. Jag skiter i detta. Jag tänker inte bli mördad i Axelsberg för en låda med tidtabeller. Ringer det från kontoret så säger jag att stationen var obemannad.


|Cyron i mobilen

0 kommentarer: