2007-08-15

En ny rolig lek.

Skulle nyss kliva över Olof Palmes Gata när en idiotdjävel till cyklist kom skenande. På bråkdelen av en sekund föddes en ny, mycket rolig lek djupt inne i mitt skarpa huvud.

Cyklister tror ju, som alla vet, att de inte behöver bry sig om några som helst trafikregler i stan. Föga oväntat så stannar inte cyklistdjävulen när jag ska gå över gatan. En MC, en bilist, alla andra hade stannat.

Jag blir så förbannad på denna dåre att jag fort som ögat hoppar mitt ut i gatan och gör streckgubben. Att det står en man mitt i gatan hindrar inte cyklisten som svänga åt sidan.

NEJ NU DJÄVLAR! Nu ska han fan få smaka! Hoppa i sidled, HOPPA! SIDLED! Jag skriker åt mig själv, för mig själv, HAHA! Idioten blir så paff att han i paniken drar över på andra sidan och håller på att fronta med en bil. Han tvärnitar dock i tid.

Cyklistdåren stannar och skriker efter mig. Skriker så att folk på gatan stannar till, tystnar och tittar på honom. Vad är det för vilde egentligen?

Jag skrattar åt honom, säger skyll dig själv samtidigt som jag gör streckgubbsdansen bort mot min bil i triumf.

Cyron 1 - 0 Cyklistidiotsdjävlar.

|Cyron i mobilen

0 kommentarer: