2007-09-09

Aldrig mer Alex Schulman




Jaha, det var ju förbannat djävla tråkigt detta.
Kanske inte oväntat, men tråkigt.
Svenska Fotbollsförbundet och Aftonbladet visar upp för "hela" världen att fotboll och läktarkultur är helt främmanden för dessa två. SvFF behåller rikspuckot Lars Lagerbäck istället för att anställa världsgeniet Sven-Göran Eriksson. Aftonbladet, som på något vridet vänster kommit in på detta med "possitiv" läktarkultur, arrangerar det vad företaget kallar tidernas största tifo. Detta tifo var inget annat än ett skämt. Ett hån mot Sverige. Ett livlöst Norra Stå med blågula plastflaggor i diagonala ränder toppat av en - ROSA DJÄVLA FLAGGA - på innerplan.

Jag vet inget om tifo, men jag tror att tanken med hela grejen är att spegla fansens entusiasm samt att tagga spelarna i det egna laget och kanske få motståndarna att känna sig lite underlägsna. Men vad fan vet jag? Jag är ju bara en enda sketen åskådare.

Skulle jag få representera ett svenskt landslag så skulle jag iaf vilja ha nationens färger runt omkring mig, inte nån rosa djävla reklam för en skenten svensk sporttidning som försöker leka italiensk topptidning.

Att Aftonbladet vid varje tillfälle som ges ska smutsa ner den svenska flaggan är så förbannat djävla äckligt! Jag vill bara samla in skiten, bränna! Jag hatar Aftonbladet! Jag hatar Aftonbladets Sverige-hat så djävla mycket att jag nu aldrig mer kommer att läsa Alex Schulmans blogg. Inte sålänge den ligger på Aftonbladets server. Men vad spelar det för roll? Jag är ju bara en enda sketen besökare.

Jag tänker inte kolla på ett svenskt landslag, klätt i rosa.
Gör det om ni vill, era djävla sellouts!
Hata SvFF!
Hata Aftonbladet!
Fotbollen är död!

1 kommentarer:

Jonde sa...

AVGÅ SCHULMAN!