2007-09-24

Åka ambulans till Karolinska?

Sitter i min bil och spelar AIK Trubaduren. Kommer från till ett äldreboende och i samma stund som jag parkerar och stänger av bilen så vrålar trubaduren 'åka ambulans till karolinska'. Ut ur bilen jag stegat när jag hör en knackig kör frågande säga 'åka ambulans till karolinska?'. Jag ser en trio gamla damer som tittar på mig och ler. Mitt svar blir ett skrattande ja. Är det en ny ambulans, frågar tant brun och jag svara henne.
- Nej det är AIK-bilen.
- Jaha, på det viset, sa tant brun när plötsligt...
- Ja det är ju en viktig match ikväll så vi får hoppas att pojkarna spelar bra!, sa tant grön.

Lite nöjd och ganska fascinerad stack jag vidare lika snabbt som jag kom. AIK berör allt och alla. Så enkelt är det. Djurgårn - ni är ingeting och DFG kan smaka julgranskuk ikväll!


|Cyron i mobilen

0 kommentarer: