2007-09-10

Damfotboll är ett skämt

Surfar in på Alex "copypaste" Schulmans lillebrors blogg och hittar detta om Damfotboll;
"Jag läser att Tyskland besegrade Argentina med 11-0 i fotbolls-VM för damer. Och blir lite småförbannad på att TV4 och Aftonbladet och alla andra pk-medier vill att vi ska ta den där sporten på allvar. Genom att sända och rapportera oproportionerligt mycket damfotboll förväntar de sig att intresset ska bli större. De försöker skapa ett beroende. Men det kommer aldrig att gå med damfotbollen. Nej, det kommer inte det."
- Han har helt rätt där, den där lille Carl.

Han fortsätter att spy galla över skiten och skriver;
"För nästan all typ av underhållning får den uppmärksamhet som den förtjänar. Ibland kan det ta lång tid att få den där uppmärksamheten. Och den tiden har inte riktigt gått ännu för damfotbollen. För damfotboll är ett jävla skämt som sport. Störtlöjligt. Korpfotboll är mer underhållande än damfotboll, för där har lagen i alla fall roliga namn. 11-0! Elva noll!"
- Skrämmande vass, den där lille Carl.

Men eftersom han bara är lillebror till den riktige Schulman så snubblar han. Trillar dit ordentligt. Som en femåring på cykel, krashar in i en sten och flyger över styret. Skrapar upp hela ansiktet mot gruset. Små ekorrar som skrattar gott åt dundertabben. Hur bär han sig åt egentligen, den där lille Carl?
Kolla vad han skriver härnäst, den lilla feministen!;
"Jag är naturligtvis inte emot att tjejer ska spela fotboll. Jag är emot mediebevakningen, bara. De kör ned sin skit om Josefin Ökvist och Hanna Ljungberg och Viktoria Svensson i käften på mig. Och jag mår illa av det. För de förtjänar det inte. De är inte bra på att spela fotboll. "

Vad menar han där?
Carl?
Hur tänker du nu?
Du anser att det är kvinnors rätt, att spela fotboll?
Fullt acceptabelt?
Det var bland det djävligaste jag har hört!
Så djävla billigt så jag blir gråtfärdig.

Det är väl självklart att kvinnor inte ska syssla med idrott?
Deras kroppar är inte byggda för krig och kamp.
Nej, kvinnor ska diska och hållas vid spisen.

Förfan Carl, ta dig i kragen.
Carl Schulman var det väl du hette?
Eller Carl Schyman?
USCH! TVI!

4 kommentarer:

Anonym sa...

din blog är verkligen skitatorr.

Anonym sa...

Röv.

Anonym sa...

Hmm, snälla sluta nu att hitta på saker om stölder. Du framstår ju bara som extremt patetisk. Läs kvaliteten i Schulmans inlägg och läs sedan kvaliteten på dina övriga inlägg. Vem skulle gå på det där, tror du?

Cyron sa...

anonym, jag förstår inte det heller.