2007-09-10

Mannen som inte kan le


Jag försöker hitta en bild på Magnus Betnér där han ler. Jag brukar göra det när jag är sysslolös. Det skänker mig lugn. Det är som att lösa en mycket svårt sudoku. Man vet att man inte kommer att lyckas, men ändå sitter man där och försöker. Man klurar runt och kliar sig i huvudet, och tänker "men det var ju själva..."


Det finns nämligen inte en enda bild på Magnus Betnér där han ler. Ni tänker att det borde vara en enkel sak att hitta, vafan, killen är ju komiker. Men det är det inte alls. Jag bildgooglar och kollar in humorsajter och telefonerar lite härsan tvärsan, men hittar inte någonting. Han ser alltid likadan ut på alla bilder. Man tänker sig att han just levererat en rykande punchline av typen "Man borde skjuta alla korvgubbar med ett nackskott och frakta ut dem till Fåglarö." Under tiden han väntar på skratt, så levererar han den där blicken. Munnen som ett streck. Klar blick. Tomma ögon. Han ser ut som man tänker sig att en massmördare ser ut sekunderna efter han har vridit nacken av någon. Han ser ut som en man som inte har kontakt med sitt känsloliv. Som inte har kontakt med sin mamma heller, för den delen.


Sådär ser kanske Magnus Betnér ut hela tiden. Dygnet runt. Han sover på det där sättet. Med öppna ögon och munnen som ett streck. Det spelar ingen roll vad som händer. Han äter en god middag - munnen är ett streck. Han har sex med sin flickvän - munnen som ett streck. Han är inte längre en människa. Han är ett streck, format av två tunna läppar.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj oj plutten, så fel man kan har! Denna underbara man har ett leende som få, se och njut!!

http://svt.se/content/1/c6/75/08/72/sthlmlive2_220.jpg

och

http://www.stand-up.se/artiklar/2004-09/2004-09_billhicksregerar_magnusbetner.html

även

http://allehanda.se/artikelbilder/2007/17/a_32875.jpg

tre exempel som jag hittade på ett par minuter.

Moa

Anonym sa...

Shit Alex Schulman jävel snodde ditt rakt av!

Anonym sa...

Hahahahahahaha! Shit vad värdelös du måste vara på det där med internet. Själv så tänkte jag att "om jag går in på hans hemsida så kan jag nog hitta en bild där han ler." Och visst gjorde jag det. Tog ca 1 minut. Google är rätt bra.

"Data är kul men svårt."

HA det fint.

Cyron sa...

Moa:
Ingen av bilderna funkar.

blajkel:
Mmm, såg det. Vilken satans djävel!

Sulla:
Jag spelar bara poker och chattar, egentligen.

Anonym sa...

Grattis, eller jag vet inte vad jag ska säga, åt att Alex Schulman plankade ditt inlägg rakt av.

http://blogg.aftonbladet.se/14002/perma/538721/

Anonym sa...

LOL! ASG! LOL! ASG! LOL!

Jens sa...

Det är ju fantastiskt! Att han Shulman snor ett inlägg rakt av.. borde bli rubriker om de här.