2007-08-05

Basketfinal! WOHOO!

Ja nu djävlar vet ni!
Ikväll är det final. Basketfinal. U19-VM visserligen. Dambasket visserligen. Men hörrni, BASKETFINAL! Djävlar vad laddad jag är. Detta är nog det största som hänt svensk idrott sedan våran mest framgångsrika skidåkare, Anja Pärson, körde sälen uppe i Åre. Det är dock snudd på skandal att matchen bara sänds i SVT24, den borde sändas i SVT1 och SVT2 samtidigt. En med svenska kommentatorer, en med amerikanska. Ni förstår, hoppas jag, att detta är en så djävla brutalfet händelse i svensk idrott så att ingen får missa det.

Vi tar det igen, stilla nu.
Det är basket.
Det är final.
Sverige - USA.
U19-VM.
Damer.

Andas djupt.
Det är ingen sketen djävla ishockey-final inte.
Inte världens bästa hockeyspelare som slåss om guld i en turnering som ingen egentligen bryr sig om. Nej nej, nu är det basket. Sveriges populäraste sport. Det är U19-VM, som alltid lockar miljoner TV-tittare i Sverige. Det är dessutom Damer, som lockar ännu fler tittare.

Tyvärr, för min del, så kommer jag missa finalen.
Det hade varit ett sant nöje att bevittna.
Nivån lär ligga i höjd med den som man kan se på skolgården.
Förvirrade småkids som kastar bollen lite hit och dit, skriker, kämpar - GÖR BORT SIG!
Stackars djävla kvinnor!
Jag lider med dem. Det är precis som med pride-bögarna. Skärp er förfan!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Vad i helvete?! Basket är en utav de största sporterna i världen och samtidigt den mest tekniska. Jag kan säga dig att jag sitter och tittar på finalen nu (är halvlek) och det är nog en miljon ljusår från den skolgårdsbasket du dillar om.
Detta är legendariskt. Basket kommer förmodligen växa ännu mer i och med detta. Om tre år ser du mig på tv skärmen, och då förmodligen i svt1 och två också.
Du förmodligen ingen erfarenhet av världens bästa sport, basket, det märks. Jag tycker synd om dig.
BASKETBALL IS ALL WE NEED.
/#7