2007-08-08

Köpråd tack!

Nu djävlar i gatan behöver jag eran hjälp.
Jag har 3.000kr, 4.000 kanske - max 5.000... att spendera på utrustning som ska hjälpa/underhålla mig på jobbet.

Vad ska jag köpa?
En GPS-puck till telefonen + en ny telefon?
GPS-puck är alltså ett tillbehör som man kopplar till telefonens blåtand. Med hjälp av ett program som man har installerat på telefonen så blir det nu en fullt fungerande GPS-navigator. Till detta köper jag också en ny jobbtelefon. På telefonfronten har jag redan bestämt mig för en SonyEricsson K550i.
Detta kalas kostar:
GPS-puck: 1.000kr
Telefon: 2.000kr
Totalt: 3.000kr.

GPS-navigator
En fristående GPS skapad för att ha i bilen. Denna har ju allt från pekskärm till... aah jag vet inte. Pekskärm har den iaf, och det är ju trevligt. Sen så är ju skärmen bra mycket större än på min lilla telefon.
Detta kostar från 1.500-3.000kr med kartor och allt.
Totalt: 1.500-3.000kr.

Bärbar dator

Ja, detta då. En bärbar dator med trådlöst internet via 3G. Jag har hittat en som kostar 3.300kr och den har allt jag behöver (2st USB-portar). Frågan är dock hur man ska få batteriet att räcka i 9-10 timmar. För i detta fall behöver jag ju ingen GPS, då är det ju bara att surfa in på Eniro och leta - de ytterst få tillfällen jag behöver hjälp med att hitta!
Detta kostar:
3.300kr för datorn, samt
300kr för det trådlösa internetet och till sist
100kr/mån.
Totalt 3.700kr


Finns det någon som kan lösa mitt ström-problem med datorn, eller vägleda mig i de andra alternativen? Jag bjuder på bärs i en vecka om det så ska behövas

0 kommentarer: