2008-02-24

Årets sämsta blogg


För en månad sen var det ett djävla snack i #AIK om den lilla kamelen som skulle börja blogga om AIK hos Expressen. Förortskillen som bloggade en gång i veckan om "AIK, fotboll och livet" visade redan innan flytten att han inte är så djävla aktiv på bloggandet. Det han skrev var förvisso ganska träffsäkert ibland och åtminstone jag trodde att han skulle börja blogga på allvar nu när han är den enda som sköter AIK-bloggen på Sveriges fjärde största tidning.

Hur avtalet mellan kamelen och Expressen ser ut har jag inte en djävla aning om. Däremot tycker jag att det är bra konstigt att Expressen plockar in en lirare som är så sällsynt inaktiv som kamelen är. Vad som kan tyckas ännu kostigare är att kamelen själv visar sånt bristande intressee. Ynglingen har trots allt ett förbannat stort AIK-hjärta och tar man kort på albinon när han lägger en pizza - ja då åker man på en dansk skalle, sanna mina ord.

Skit om skit...
Huvudsaken är att jag blir mäkta irriterad när stora site:er halkar efter i uppdateringen. Fattiga 15 inlägg på en månad har det blivit i den stora fina AIK-bloggen under den första månaden. Jag hoppas verkligen att både kamelen och Expressen inser hur djävla uselt detta är och att båda borde ta sitt ansvar.

Expressen får fan se till att plocka in någon som har något att säga om AIK.

AIK-bloggaren får fan se till att plocka fram något att skriva om. Precis som jag förväntar mig att en AIK-spelare lägger ner hela sin själ i att göra sitt yttersta för AIK så förväntar jag mig att även bloggare i AIKs namn ska slita lite extra. Man ska inte bara kunna utnyttja Sveriges finaste klubb för att få massa gratisbesökare till sin dammiga bloggdjävel.

Kamelen: Ta ditt anvsar och kliv av som AIK-bloggare på Expressen. Lämna över till någon som har viljan att driva den istället. Du kan skylla på att du har så djävla mycket jobb och måste åka med SL var eviga dag. Men det är inte acceptabelt. Avgå.

Expressen: Ni gör som ni vill. Vill ni ha en oseriös kille som bara bloggar för att det är inne eller vill ni ha någon med AIK-hjärta som bloggar för att han har något om AIK att säga? Om ingen förändring ser så kan ni lika gärna plocka bort skiten.

Och nej - jag vill inte ha uppgiften som AIK-bloggare hos någon!


AIK-bloggen

0 kommentarer: