2008-06-05

Första orosmolnet på EM-himlen

Hade tvättstugan, tog en öl och lyssnade på kampmusik.
Trillade in på ett "vi som flyger till EM"-forum och började kolla lite på min egen resa ner till Salzburg.
Taggar som fan, granskade resevägen och tänkte googla några bilder på jumbojet:en som ska ta oss ner.
Tror ni jag satte ölen i halsen?
Tror ni jag är lika exhalterad som för 10 minuter sedan?
Tror ni jag hatar att jag inte har körkort så att jag kan ta bilen ner?
Kolla planet som ska föra oss över Tyskland, över alperna och ner bland bergstopparna i Salzburg.
KOLLA PLANET!

planet_till_salzburg

Ett satans djävla propellerplan!
Hur fan är det möjligt?

När Lagerbäck tog ut EM-truppen så tänkte jag ställa in resan, i ren protest.
Nu funderar jag på om jag ska ställa in resan, för att jag - på riktigt - fruktar för mitt liv.
Jag trodde inte riktigt att det var sant först.
Men när jag kollat flighten, flygplansmodell och googlat 10 gånger till så får jag fram samma svar.
Propellerplanet De Havilland DHC-8.
Inte lika roligt längre.

200 mil, i det där.
Stig Helmer tar över mig.
JAG KAN FLYGA, JAG ÄR INTE RÄDD!
Kom igen nu, tro på det.
TRO PÅ DET!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi flyger inte med SAS, vi flyger med Lufthansa ;)

Kom förbi mig ikväll med en SATA-kabel så börjar vi uppladdningen inför EM ;D

Cyron sa...

Men det är fortfarande ett propellerplan vi ska sitta i.
Nåja.
Sladdar, chips och LEMON!
EM!

Anonym sa...

men plutten dem där planen är ju säkrare ffs =)

Anonym sa...

hahahahahaha!
hoppas du ramlar och slår dig.