2008-06-26

Underbart EU!

"Att se namn och bild på den som skriver i en blogg gynnar yttrandefriheten"
Det är så klockrent att jag häpnar.
Vet ni vad man mer kan göra för att gynna yttrandefriheten?
Jo, man kan plocka in en speciell insatsstyrka som gör fysiska besök hos bloggare som är EU-kritiska eller på annat sätt skapar oreda.

Här i Sverige har vi ju redan detta på prov. En styrka på ungefär 100 personer som går under namnet DFG åker landet runt och läxar upp bloggare som uttalar sig kritiskt eller nedlåtande om en ishockeyklubb från Stockholm.

Hur som helst så kommer denna blogg att byta namn inom kort.
Från dagens Cyrons Mobil! till bara Mobil.
Logotypen kommer att bestå av två flaggor som brinner. Den ena är Estlands flagga och den andra är EU-flaggan.

Denna blogg är inte anonym men jag kan lova att den kommer att bli det om förslaget går igenom.

Nu ska jag fortsätta med min Fritzl-källare så att jag kan få bli medlem i Svenska Fritzl Sällskapet.

/Cyron i mobilen

0 kommentarer: