2008-06-30

Tidsfördriv

Satt och hadde lite tråkigt här i storstan och satte igång att ringa runt till diverse företag för att driva lite med dessa. Alltid bättre än att kolla på Gry Forssells sommarkryss. Ringde till Vårdcentralen och berättade om mitt lilla upplopp. Efter 3-4 minuter frågade telefonisten vad jag ville ha hjälp med - sy igen jacket i huvudet som varit öppet i tre veckor och ständigt blöder när jag kommer åt skiten.

Sedan bad jag syrran ringa till nån kontorsråtta och fråga om hon kunde skicka tillbaks en trasig CD. Det gick bra. Men frågan var om hon var tvungen att skriva postadressen på kuvertet eller inte. Han beklagade sig och hävdade att man var tvungen att även i dessa dagar, ange postort. Vi testar utan.

Avslutade min terrorrunda med att ringa till ByggMax och be om en kredit på 89kr eftersom jag bara skulle ha ett par målarhandskar. Minsta krediten var dock 5000kr och så hög kredit vill man ju inte gå runt med. Skuldsatt för livet, förklarade jag och slängde telefonen i marken.

0 kommentarer: