2008-06-16

Zlatan borde vila mot Ryssland

Vi vet vad som väntar. Först Ryssland, sen Holland. Det är som att jämföra damfotboll med herrfotboll - enbart löjligt. Aftonbladets Wegerup anser att Zlatan ska spela. Jag kan tänka mig att Henke Larsson-älskarna också anser att Ibrahimovic ska spela, eftersom Henke inte är något utan Zlatan bredvid sig. Men faktum kvarstår att även om Ibrahimovic är frisk nog att spela mot Ryssland så borde han bänkas, åtminstone tills det att vi ligger under. Vi behöver en anfallare av klass när vi får möta Holland. Och eftersom Berg är petad till fördel för Henrik Larsson, Elmander är satt som yttermittfältare och vi då bara har Rosenberg och Allbäck kvar på bänken så kommer vi få problem. Vad jag nyss sa var det att med Johan Elmander som OMH så har vi bara en anfallare av landslagsklass(Markus Rosenberg), förutom Zlatan Ibrahimovic.

DSC02459

Därför borde Lagerbäck låta Rosenberg och Elmander spela på topp framför S Larsson, Källström, Linderoth och Chippen. Om vi ska ha nån chans att gå förbi Holland denna gång så kan vi inte lira med Svensson och Andersson på innermitten. Det är en djävla skam att låta en spelare av Källströms rang sitta på bänken till förmån för en lillebrorsa till en spelare.
Visst, ni säger att sidleds-Danne har gjort succé.
Succé?
Han har bara inte sumpat matcherna för oss. Det är inte succé!
Nu har jag dock inte sett Spanien-matchen ännu eftersom jag legat på sjukhus efter skadorna jag ådrog mig när jag drog en samling Josef Fritzl-ramsor i Salzburg på lördagen - igen.
DSC02487

Oroa er inte, huvudet är ihopsytt och allt läker som det ska samt att jag sitter och laddar hem Sverige - Spanien i detta nu.
Men, bänka Zlatan Ibrahimovic tills det att vi ligger under och in med Källström Linderoth.

Förresten!
SvFF FOTBOLLSMÖRDARE-flaggan vi körde med mot Grekland, den var väl skön?
Tänk om fotbollsförundet skulle fått betala för säkerheten i Salzburg och Innsbruck.
Skulle det ens vara värt att åka till EM då?
Ekonomiskt, alltså.
Tänk på det, Lagrell...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Chippen är väl lite skadad?

Cyron sa...

Självklart är han det! Fan, antar att min egna skada är lite värre än befarat. Är det något mer jag missat? Är Kim också skadad. Måste väl vara därför en medelmåtta frånn Allsvenskan tagit hans plats.