2008-06-26

SJ för HELVETE!

Det börjar bli dags för SJ att ta sig i kragen.
Hur är det tänkt att vi ska kunna resa runt i landet på det renaste resesätt vi har om SJ hela tiden ska spotta på oss resenärer?
Som t.ex när jag skulle åka från Stockholm till Göteborg strax innan men avfärd till Salzburg.
Bokar via internet och får välja plats.
"Fönsterplats" tog jag eftersom jag tycker om att påminnas om hur vackert Sverige är.
Här nedan ser ni min "fönsterplats", och jag är ändå SJ Prio-medlem.
Tack för den, SJ!

DSC02168

 

Elller varför inte tala om resan direkt efter EM.
Samma sträcka, men nu tänkte jag blogga och tog därför "plats med bord".
Fick en plats där man sitter 2 och 2, mitt emot varandra.
Lysande!
Synd bara att jag(och den mitt emot mig) var den enda som inte fick bord i hela vagen.
Bordet som vi skulle använda var ungfär lika stort som en vanlig laptop, men satt fast vid fönstret så att endast de två närmast kunde nå bordet.
Resten av vagnen hade fällbara bord i stolsryggen framför.
Och jag är ändå SJ Prio-medlem.
Tack för den, SJ!

SJ

Eller varför inte tala om resan jag gjorde från Göteborg till Växjö (fortsatte till Västervik med buss).
Den resan var ju en fruktansvärd katastrof.
Okänslig som jag är så roffade jag åt mig en sittplats, eftersom jag hade betalat för det.
Men när SJ väljer att ta bort en vagn, då blir det kaos.
Samtalade lite med en kvinna, runt 30år, som också åkte från Göteborg.
Hon hade också betalat för sittplats för sig och sina två söner.
Sittplats fick dom - i en djävla trappa!

Hur fan är SJ's VD uppfostrad egentligen?
Skulle man vara förälder till den personen så skulle man ju få skämmas, alternativ vrida sig i graven.
Jag tycker att det är fördjävligt att gamla, ensamstående mödrar ska behöva sitta i en snuskig liten trappa med sina två söner.
Som om hon vore en samhällsplåga.
Förstå förnedringen hon måste ha känt.
Skammen när alla går förbi och viskar.
Skammen inför sina små grabbar som måste sitta som tiggare med hundögon och undra varför de inte får sitta bland vanligt folk.

Jag tänkte inte skriva om detta, eftersom jag inte vill sprida en negativ bild av det miljövänligaste resesättet vi har i detta land.
Men för var dag som går så blir jag mer och mer förbannad!
Nu orkar jag inte bära på skiten.
SJ måste väl ändå fullfölja sina åtaganden?
Säljer man en sittplats, så ska kunden tamejfan ha en sittplats, på en redig stol och inte i nån pundartrappa.
Säljer man en fönsterplats, så ska kunden tamejfan ha en fönsterplats, vid ett redigt fönster och inte vid nån djävla spånskiva.

Nu ska jag, tack och lov, inte åka tåg denna vecka.
Men nästa gång jag kliver ombord på ett X2000 eller ett gammalt skruttigt fjärrtåg, då vill jag fan ha det jag betalar för!
Jag går inte på krogen och beställer in en öl, betalar 50kr och nöjer mig med att se på när någon annan dricker upp min Stella.
Fast det är klart - beställer jag in en whiskey så är det helt OK om Bruce avnjuter den istället.
Det känns åtminstone fair - fair enough!
SJ's behandling av kunder den senaste tiden, det är inte fair play vill jag lova!

Nu blev detta en lång djävla bok.
Men det behövdes.
Ska vi kunna rädda våran planet, då måste de styrande inom SJ ta sitt ansvar.
Ta ansvar - eller avgå!

6 kommentarer:

Anonym sa...

1. Är du inte flyttbar?
2. Att kalla en person runt 30 för gammal när man själv snart är där är fånigt. De runt 30 var gamla när man själv var runt 5 år. Är du 5 år kanske?

Cyron sa...

1. Jo, vafan menar du?
2. Mentalt är jag 5 år.
3. Linn-djävel! Pissa på Arsenal!

Anonym sa...

Jag pissar på Arsenal hela dagarna

Mvh, vinnarna av PL & CL 2008

Cyron sa...

Det var väl det jag sa?
Herredjävlar, Linn!
Skärpning!

Anonym sa...

Cyron, din gamle Gunner. Har pissat på Arsenal lite till i min blogg nu

Anonym sa...

Jag förväntar mig ett mothugg från dig ang min Arsenaldiss, det ser jag fram emot!

För övrigt, ta tillbaka avataren om att du e Schulmans arvinge