2008-08-01

Bus4you bättre än planet!

Bus4youVarför flyga eller åka tåg, när man kan åka med Bus4you?
Skönare resa har jag inte upplevt.
Total avkoppling, gratis internet och ursinnigt sköna säten med utfällbara benstöd. Toalett och servering ombord. Tåget kostar 1000kr, flyget 6-700kr, Swebus tar 400kr och Bus4you - 300kr. Är inte det otroligt?
Här sitter jag o spelar poker, lyssnar på musik och dricker en kopp kaffe.

Enda minuset jag kan komma på så här på rak arm är när en kvinna i en SAAB 9-5 skulle köra om oss. När hon passerat bussen med motorhuven så började hon svänga in i våran fil. Busschauffören tutar på henne men hon bara fortsätter som om inget hänt och vi får sakta in. Våran chaufför skojade till det lite, eftersom resenärer blir oroliga när det tutas.

- "De va la lita väla tajata?!" varpå en kvinnlig resenär utbrister...
- "Ja gud ja, men det är ju han som blir mosad"
Eftersom jag nu sitter på vänstersidan så såg jag klart och tydligt att det var en kvinna som körde bilen, och när jag upplyser övriga i bussen om detta så blir det massa tjaffas.

Cyron: Nu var det faktiskt en kvinna som körde...
Kvinna1: Det tro du bara! Jag tror att det var en karl allt.
Cyron: OK, fast det var en kvinna (som körde...).
Kvinna2: Säkert en liten pojkspoling som nyss fått körkort, (fnitter)!
Kvinna1: Fnitter!
Cyron: I köket kan ni hålla er
Här brakar helvete loss och jag sätter på mig hörlurarna, startar första avsnittet av The Wire och går in i min egna värld igen.
Att kvinnor ska vara så hemska i trafiken...

 

Länkar:
"Flyget bättre"
Bus4you

1 kommentarer:

Anonym sa...

"Cyron: I köket kan ni hålla er
Här brakar helvete loss"

Konstigt *ironi*
Ja, nu förstår jag ju din lilla kommentar på min blogg om Alex Schulman...