2008-08-27

Skånemejeriets bedrägeri

Är det inte djävligt sorgligt så som Skånemejeriet håller på?
Att produkterna är så satans dåliga att företaget måste lura sina kunde att köpa fel vara första gången.

Igår, efter gokarten och innan bolaget, så svängde vi in på COOP för att köpa lite frukost. Rökt skinka, bröd, smör och mjölk. Röd mjölk är ju klart godast då de andra mest är vatten.

Nu sitter jag här vid frukosten och tänkte ta mig en god macka och ett glas mjölk. Tjii fick jag! För nu är det faktiskt så att här i Skåne så ska man göra allting tvärtom. Här är röd mjölk nämligen inte röd - utan blå! Standardmjölk är lättmjölk. Och bil heter inte bil, det heter båt. Flygplan heter fisk och fisk heter giraff.

Det är ett stört djävla land, detta.
Aldrig mer att jag köper produkter från Skånemejeriet.
Idag ska vi åka till Kalmar och handla mat.
Härligt!
Johanna kör, vi ses imorn - hoppas jag...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan berätta att Norrmejerier förpackar sin mellanmöjlk (1.5%) i röd förpackning och (om jag minns rätt) sin standardmöjk (3%) i grön förpackning. Lättmjölken är gul...

Antar att man får bita i det sura äpplet, starta hjärnan, putsa glasögonen och faktiskt läsa (?) texten på förpackningen istället för att lojt kolla på färgen genom halvt slutna ögon samtidigt som man försöker se cool ut i möjlkdisken.

*ler*

Anonym sa...

Putsa glasögonen och LÄS DIG TILL att denna blogg - är död! Död som, fan! Cyron.se är det som gäller!
Så bit i det sura äpplet och starta hjärnan, sluta se cool ut i bloggkommentarer och bege dig till cyron.se! CYRONS NYA MOBIL!