2008-08-18

När företag imponerar

Vi alla har väl varit med om att Vi funnit oss själva i en situation där Vi som kunder är väldigt arga på nån form av företag, för att företaget inte uppfyller sina krav som leverantör av en viss produkt. För bara några veckor sedan så var jag - förrrrbannad! utan dess like! - på Telenor. Man stänger inte av ett telefonnummer pga en sommarvikaries misstag. Och om man ändå får för sig att göra detta, då löser man problemet - illa kvickt!

Något som även kan irritera ordentligt är när företag, och kanske gärna myndigheter, tar god tid på sig att svara på epost. "Eposten kontrolleras två gånger om dagen och besvaras inom tre(3) arbetsdagar."

Eller varför inte bli lite irriterade på bankerna med deras härliga "tre(3) bankdagar". Hur offside är inte det - egentligen?

Därför är det så in i Norden underbart när man springer in i guldkornen av företag. Ett företag som man sprang in i av en slump. Slösurfar o klickar på en oskyldig länk. "Skapa din egen blogg!" - Jag som redan har en blogg, två bloggar. Ett tiotal bloggar faktiskt.

Efter några minuters surfande på sajten, kollat demos och priser så drar jag iväg ett mejl. Jag kommer ha mycket dö-tid imorgon så vad passar väl bättre än att få några icke-spam-mejl. Jag skrev följande;
Jag har just nu en egen blogg som jag gör reklam för, bland andra för er. Hur är det om jag låter er göra min blogg. Får jag fortfarande ha egen reklam och ta del av vinsten. Jag tänkte ju gå som privatperson.
Klockan var 00:09 men eftersom jag ändå sitter här så lämnade jag Mozilla öppet - någon kanske kommenterar min blogg!

Jag blev förrrrrrrrvånad! utan dess like - när det 00:26 plingade till i epostlådan. Femton ynkliga minuter tog det. Djävlar i min låda! Det är dubbelt så snabbt som Telenor svara på frågorna i sin chatt! Otroligt! Det sitter alltså en grym liten lirare o svarar på mina små frågor - mitt i natten. Det är nästan så att jag vill dra iväg ett mejl till, bara för att kolla läget med personen som jobbar natt. Men mest av allt blir jag sugen på att bli kund hos företag. Flytta över hela bloggen - nu, direkt!

Jag tror jag ska mejla o fråga om det går att ordna så at hela bloggen o hemsidan hamnar på Cyron.se. Förstå vad coolt skulle vara. Imorgon när ni kommer hit, så kanske Webgain har fixat en helt ny blogg åt mig, och åt er!
Här nedan ser ni annonsen som förgyllde min natt.
Jag tror jag älskar Webgain och dess kundtjänst!
Skapa din egen blogg hos webgain.se. Det är billigt och professionellt!

Att en liten text-annons kan betyda så mycket.
Är inte det fantastiskt så säg mig då vad som är.
Tänk om alla företag vore som Webgain...
Wow!

0 kommentarer: