2008-08-14

Kinesiska kvinnor, inte starkare än svenska män

Veckans absolut löjligaste mejl kom från min blivande fru. Nu var det förvisso bara en länk till en ursinnigt löjlig diskussionstråd på Aftonbladet. Skribenten LongbowD hävdar att kinesiska kvinnor är starkare än våra svenska män. Bara där är det löjligt. Men så kommer LongbowD med resultaten från damernas 58kg-klass och slänger in det svenska rekordet för män i 62kg-klassen. Där blev det änu löjligare. LongbowD fortsätter med att avslöja att den svenska mästaren (herr, 62kg-klass) vann på 199kg.

Som avslutning skriver stjärnan att det är pinsamt att kinesiska och t.o.m. thailändska kvinnor lyfter mer än det manliga svenska rekordet.

Jag hoppas att den där LongbowD enbart är på skämthumör. En man som sysslar med tyngdlyftning och väger 62kg är ingen man. Det är en dvärg!

När jag gräver lite djupare i ämnet så ser jag att rekordshållaren heter Carl-Johan Solman och jag fattar misstankar. Det är nämligen så att Sveriges mest kända dvärgbloggare går under namnet "Calle" och är lillebror till fenomenet Alex Schulman. "Calle" heter egentligen Carl-Johan och om det är en miss är mörkning med Solman istället för Schulman vet jag inte.

Något jag däremot vet är att kvinnor inte är starkare än män.¨

Läs LongbowD's inlägg och mitt svar i text.
Eller arkivbilder(png) LongbowD och mitt svar.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Haha bra.