2007-11-18

AIK! Men först lucia, jul, nyår, semlor, romantik, skidor, slask och HELVETE!

Det är åt HELVETE idag när jag vaknar.
Artonde November, tjugohundrasju.
Någonstans runt månadsskiftet Mars-April så börjar fotbollen.
Ett par träningsmatcher från slutet av Februari möjligtvis.
Senast jag såg en träningsmatch så gick det åt HELVETE för Khari.

Hursomhelst, det är ungefär fyra djävla skitmånader kvar tills det att vi får se AIK igen. Efter Kalmar Away så kändes det förvisso tomt, men jag hade en alternativ kärlek att fylla tomrummet med - trodde jag. Nu sitter jag här ensam i en liten etta på Kungsholmen, tittar ut på de lövlösa träden, bilarna på gatan. Minns tillbaka på säsongen som har gått. Våra resor landet runt när Vi följer Gnaget.

Fylle- och bakslaget i Malmö, skräcktrippen till Halmstad, kaoset mot Kalmar. Vissa drog till ösregn i öst, andra till 0-0 i Asien. Under tjugohundraåtta så väntar bland annat två resor till Norrland och en till Uddevalla. Uddevalla, Ljungskile. Ett lag som uppnådde ett hemmasnitt på 1 480 personer under säsongen tjugohundrasju i Superettan, total hemmapublik: 22 000. När AIK var nere och vände så låg snittet på 11 871 och klubbens totala slutade på 178 075 åskådare.

Skitsamma!
Det är en lång, tung väntan just nu.
En helv djävla vinter ska passera, det ska gnällas om konstgräs i media, det ska klagas på Allsvenskan, på svensk fotboll. EM-kvalet ska avslutas, Lagerbäck ska avgå. Fan, det är mycket nu. Men snart kommer AIK igen, AIK kommer och befriar oss!

AIK - vi ses snart igen!

0 kommentarer: