2007-11-14

Fler piratkopierar allt mer

Ännu mer gnäll från någon lobbyorganisation om att piratkopieringen stjäl pengar från fattiga bolag. Hur vore det att försöka anpassa sig lite till den tid vi lever i? Släng upp allt djävla skit ni har och ge oss fri tillgång till det vi nu köper.

Jag har bara köpt en enda låt som datafil.
En WMA-fil som endast gick att spela på den enheten jag laddade hem den till. 15kr fick jag betala för en låt, på en dator. Sket fan i det och gick till ThePirateBay och tankade hem hela albumet, laddade över den till min mobil, min mp3spelare och brände ner den på skiva som jag kunde ha i bilen.

Ludvug Werner, hör av dig till mig så ska jag rädda dina miljarder som du tappar varje år. Vill ju inte att du ska svälta ihjäl, din fattiga lilla pit!

"Inget tyder på att det vänt, försäljningsminskningen fortsätter som en följd av piratkopierandet och den lagliga försäljningen över nätet, kan inte kompensera bortfallet, säger Ludvig Werner."


DN: Fler piratkopierar allt mer
Expressen: Fler piratkopierar allt mer
Aftonbladet: Idioter blir lurade på internet

0 kommentarer: