2007-11-11

Fotbollshuligan dödad - av Polis!

Fina Aftonbladet skriver just nu stort om ytteligare en dödad i ett huliganbråk i Italien. En 25årig man dödades i ett bråk mellan Juventus- och Lazio-fans. Man kan tro att han sparkades ihjäl medans han låg försvarslös på marken. Så är dock inte fallet. Mannen skjöts troligtvis ihjäl av en polis. Hade jag varit rubriksättare på Aftonbladet så hade jag valt denna rubrik:
Bortasupporter avrättad av polis
Men nu är jag ju inte rubriksättare, konstigt nog.

Aftonbladet kommer nu garanterat att skriva om hur hemskt det är med allt hat mellan fansen i vissa klubbar. Men att de med glädje kallar vartenda litet derby för HATMÖTE spelar ingen roll. BK Häcken - GAIS, läs allt om hatmötet.

Lysande aftonbladet, lysande Robert Triches!

Aftonbladet: Fotbollshuligan dödad i Italien

Edit:
Fick en snyting för att jag kallade Juventus för Inter. Vilken idiot jag är! Ändrade även åldern på den avrättade från 26 till 25år.

3 kommentarer:

Anonym sa...

du skriver:
" En 26årig man dödades i ett bråk mellan Inter- och Lazio-fans."

På aftonbladet står det:En fotbollssupporter dödades i en sammandrabbning mellan Lazio- och Juventushuliganer i Arezzo på söndagen.

Lär dig läsa skillnaden på Juventusfan och Interfan, innan du börjar kvacka!!!

Cyron sa...

Hoppsan Kerstin!
Men det är svårt när man blir upprörd.

Anonym sa...

"Bortasupporter avrättad av polis"

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Jag hatar Aftonbladet. De små asen ska alltid förvränga rubrikerna så att de ABSOLUT inte stämmer överens med verkligheten, och så ska dom alltid göra allting så fruktansvärt politiskt korrekt.

Till Aftonbladet: SKÄRPNING! Respektera dom döda, och kalla inte utan den minsta grund en avrättad supporter för en huligan!
Den enda orsaken att jag läser er webtidning är för att jag måste se vilka löjliga rubriker och artiklar ni skriver.