2007-11-12

Polismannen: "Jag sköt oavsiktligt"

Fortfarande är det skrämmande tyst om polisen som startade kaoset i Italien.
"Jag sköt det första skottet i luften och det andra avlossades oavsiktligt när jag sprang
". Det kanske är på tiden att media vänder blicken mot polisen istället för att älta massa tröttsamt skit om firmor, ultras osv osv. Är det acceptabelt att supportrar ska behöva sätta livet till bara för att poliser med mångårig vapenutbildning kommer till platsen? Känns det verkligen rätt att klandra fansen för det som händer i Italien just nu? Hela grejen med varningsskott är sjuk! En folkmassa står och slåss, då ska en polis kliva in och avfyra ett "varningsskott". Varning för vad? "Okej, det va första kulan, rakt upp i luften, nästa gång börjar jag skjuta efter er." Ironiskt nog så var det precis vad som hände i Arezzo.

Polismyndigheter världen över borta ta en titt på sina organisationer och hur man använder sina vapen. Detta ska inte få hända.

"Polismannen: "Jag sköt oavsiktligt"

0 kommentarer: