2007-11-14

Dåliga bilister dödar

Som alltid när första snön kommit så åker kvinnor, polacker och andra dårar av våra klena vägar. Andra klagar på oss som håller oss kvar i rätt fil, även fast hastigheten är mer än lovligt hög. Bob är en av dessa gnällfittor. Aftonbladetjournalisten Robert Collin blev kallad "pinsam" av denne Bob. Det finns även en Benke som tycker att Collin "helt enkelt är en idiot". Fantastisk läsning i Robert Collins blogg, som numera är den enda "proffsblogg" jag följer med intresse.

Vad hade Collin gjort då?
Rullat fram i 300km/h på Autobahn tillsammans med sin son.

Tidigare i veckan kunde vi läsa om vansinnesfärden i "centrala" Stockholm, vilket visade sig vara Essingeleden och sedan vidare ner i Södra länken, mitt i natten. Jag drog samma strecka, från Hornsberg till Nacka. Tiden för resan började strax efter 15.30 och jag låg som mest i 140km/h i Södra länken. Inga problem.

Ni som kallar detta beteende idiotiskt, pinsamt och vansinne.
Lär er köra.
Jag kan köra.
Jag kör alltid med säkerheten som första tanke.
Det är ni, värdelösa bilister, som orsakar dödsfallen!

0 kommentarer: