2007-11-30

Ligger som en slagen hund

Klockan är strax efter 04 på fredagsmorgonen och jag vaknar i min säng, svettig, frusen och snor i hela ansiktet. Lindar in mig i täcket och känner hur helvetet närmar sig. Rabiessjuk på en fredag. Vad gör man?
Hade jag varit sosse så skulle jag ringa till jobbet och förklarat min oförmåga/olust till att tjäna samhället.
Men nu är jag dessbättre ej lagd åt det hållet. Jag menar, kan jag jobba även fast läkaren hävdar motsatsen så ska nog inte nån djävla förkylning stoppa mig en fredag. Några tusen kronor till statskassan och jag kan med gott samvete ta mig ett par kalla nere på Lemon ikväll.

Redan nu, efter en ask panodil och ett dussin redbull så känner jag fredagskänslan sakta men säkert börjar sätta fart på hjärtat.

Idag kan bli en bra dag.


|Cyron i mobilen

0 kommentarer: