2008-05-25

Avgå nu, Lagerbäck - för Sveriges väl

Sol och regn, samma morgon.
Sitter här i Göteborg och bevakar landslaget, dygnet runt.
Det som glädjer mig mest just nu är att Allbäck själv inser att han inte är en man för landslaget och säger att detta blir hans sista mästerskap.
Tack för det, ASA-gudar!
Allbäck visar dock lite samma divafasoner som den trevlige Henrik Larsson.
"Sveriges bästa anfallare", Allbäck, säger till Sportbladet:
EM blir mitt sista mästerskap och då skulle det kännas märkligt att vara med i VM-kvalet om man inte också spelar slutspelet. 

Jag hoppas att Allbäck gör sin absolut sista landskamp imorgon på friidrottsarenan Ullevi imorgon. Ullevi, ja det är ju så att man skäms när förbundet lägger landskamper på den arenan. Delar SvFF ut operakikare nuförtiden tro?

Till det lite tråkigare nyheterna då.
Rosenberg skadad
Dock enbart i en vecka. Men alla skador stör och Rosenberg som visat en härlig vårform får nu ett litet jack i ruset. Någon skrev här på bloggen att nu när Rosenberg var borta så skulle Berg in. Men Rosenberg är inte borta och då vet jag inte riktigt vad jag ska säga. Peta Rosenberg för Berg? Berg i all ära, men jag tror inte det.

Det är Ibrahimovic, Elmander och sen Rosenberg/Berg.
Hmm, jag återkommer. Någon sitter i vardagsrummet och gastar om att jag ska springa in o kolla på nån äcklig hund som anfaller sin ägare.
Skriver klart innan 12.00

Back on track!
Nog med hundprogram på TV4+.
Ja, jag vet inte om jag vill peta Rosenberg för Berg. Däremot så skulle jag peta Larsson och Allbäck, sju dagar i veckan, för Bergs närvaro.
Visst, Larsson har en ganska fin historia bakom sig men faktum är at han valt att varva ner i Allsvenskan och Helsingborg. Vissa tycker att han gjorde succé i sitt besök i Manchester United, men gjorde han tre mål i ligan? Två mot skitlag och ett på straff, på femton matcher.
Att han dessutom väljer att pissa på alla som kämpat så hårt för att ta oss till EM är bara det nog för att utesluta honom ur truppen.

Men visst, det är Lagerbäck som bestämmer vilka han vill ha med, och det är väl kllart att man som spelare kanske vill ta chansen att för sista gången visa upp sig inför en miljardpublik som en EM-arena erbjuder. Egoismen tar över, helt enkelt.

Därför måste Lagerbäck avgå - nu!
SvFF har chansen att anställa Sven-Göran Eriksson nu när han lämnar Manchester City. Ni kan säga att Lagerbäck är Europas bästa coach, men ni vet ju att så inte är fallet. Vi tappade 10 poäng i en grupp där vi max borde ha tappat fyra. Det är inte OK.
Låt Lagerbäck gå - nu.
Sverige har en fantastisk generation på gång och Sven-Göran Eriksson skulle mycket väl kunna ta Sverige till en kamp om medaljerna i VM 2010.

Tänk på saken!

Rosenberg borta från två matcher | Fotbolls-EM 2008 | Fotboll | Sportbladet | Aftonbladet

4 kommentarer:

Anonym sa...

Allbäck är kung!!

Anonym sa...

Var väl synd att inte den där hunden anföll dig istället med tanke på dina magsura kommentarer om Allbäck och Henke. Väx upp och lär dig lite hyfs och respekt så kanske du lyckas i resten av livet...

Anonym sa...

...ZING!

Anonym sa...

haha...utan henke o allbäck så har vi inga anfallare!! zlatan? några missar o han surar o sparkar i gräset....nä kör allbäck o henke som anfallare och vi vinner hela skiten.....zlatan på bänken