2008-05-19

Vem bryr sig om Burma - på allvar?

Jag förstår inte varför media rapporterar om "katastrofen" i Burma. Är det någon som faktiskt på allvar bryr sig om folket i Burman? Jag tror inte det. Folk kanske har lite dåligt samvete och därför skänker 100kr/mån till någon korrupt hjälporganisation. Alla dessa TV-galor är ju även det stora skämt. Visst, något företag skänker en miljon kronor. Men det är inte för att dom lider med Burma-barnen utan helt enkelt för att det är bra pr. Bästa sändningstid, och någon svindyr programledare jublar över att Melkers Nötter från Överkalix skänker 1.000.000 till barnen i Burma!
- For the CHILDREN!
- FOR THE CHILDREN!

Ha, ni är så djävla grisiga!
Aldrig i livet att jag tänker hyckla och lyfta ett finger för barnen i Burma!
Nej, jag bryr mig inte om barn i Asien, Sydamerika, Norge eller Afrika.

”Ingen mat – inget vatten” | Nyheter | Aftonbladet

1 kommentarer:

Anonym sa...

Suck så jävla trångsynt och ointresserat. Det värsta är nog ändå att du faktiskt har tillräckligt med tankar så att du kan häva ur dig sån här skit.

Du kanske skulle ta och läsa på lite om nyheter och hur mycket som faktiskt rapporteras från de områden i världen som vi inte hör så mycket om, så kanske du fattar vilken magnitud en katastrof i Burma måsta ha för att få den uppmärksamhet som cyklonen i Burma har fått. Vi pratar tsunami 2004 katastrof klass. Ett okänt antal människor har dött, men antagligen närmare 100 000 kanske (Kanske 50 000 det är svårt att avgöra). Hur många som blivit hemlösa och kanske kommer dö av följdverkningar kan vi bara spekulera i men antagligen mångdubbelt den siffran.
En annan dimension är att militärjuntan i Burma inte släpper in utländska hjälparbetare och organisationer.

Tja så undrar varför tidningar, TV och Radio lägger ner lite krut den cyklonen, konstigt eller hur?

Din värld måsta vara bra liten..

(Jag skriver som anonym eftersom jag inte ids skapa nåt konto någonstans bara för att svara på sånt här dravel)