2008-05-06

Vem fan bryr sig om barnen i Darfur?

Vad är det för djävla hycklerier?
Nu har någon dansk jänta kommit på att hon kan rita ett Darfur-barn med svindyra väskor och hundar - och på det själv bli rik.
Sen kommer en massa djävla bloggare och gnäller - precis som om dessa bloggardjävlar skulle bry sig om barnen i Darfur?

Bryr du dig?
Det tror jag fan inte!
För nog i HELVETE köper du lite extra god mat ibland?
Sticker ner till Lemon på Scheelegatan och tar en öl på eftermiddagen kanske?

Jag skiter i alla fattiga världen över.
Ja, det gör jag.
Skulle kännas lite dumt att jag köper datorer och TV-apparater för tiotusentals kronor och sen skänker 100kr/mån till svältens offer - och sen ha mage att säga att jag bryr mig!

Ni kan bara dra, djävla hycklare!

Krävs på 140 000 i böter – per dag | Nyheter | Aftonbladet

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bra synd att du har en sån inskränkt syn på världen.
Kanske ska man läsa på fakta innan man uttalar sig? 100% av intänkterna går till hjälporganisationen Divest for Darfur. Om någon vill göra något för att hjälpa andra, låt dem.

Å andra sidan tror jag att ditt cyniska inlägg bara är ett desperat försök att locka till dig besökare.

Cyron sa...

Hahaha driver du med mig?
Tror du på allvar att hon inte tar en enda krona ur kassan?
Det var det absolut dummaste jag har hört!

Att hon dessutom gråter ut i media om att hennes hjälp kostar henne 140k om dagen, är ju bara för
-djävla-mycket!

Men köp du en tröja o tro att du gör något bra!

Cyron sa...

Å andra sidan så skiter jag i om jag har 200.000 besökare eller om jag har 2. Eftersom jag inte har reklam eller på något annat sätt får betalt så skriver jag bara för att jag själv ska veta att jag tar avstånd från er hycklare därute.

Anonym sa...

Tänk om hela Sverige skulle skänka 100 varje månad en hel livstid (kan du räkna?? Gick du ut skolan??), det blir iallafall en massa pengar!
Men herregud, det är väll självklart att hon skänker flera miljoner till dem, vart har du dina källor att hon inte gör det?

Cyron: Skaffa psykiatrisk vård och behandling och sluta läsa aftonbladet och sluta blogga(!)