2008-05-27

Lagerbäcks kompisgäng

När jag kollar på Lagerbäcks trupp, lyssnar på det han säger och kollar på vilket spel han eftersträvar så blir jag sorgsen. Ni är många som tycker att jag är en djävla idiot för att jag kritiserar Lagerbäcks trupp men det blir mer och mer hans privata umgänge som tar plats i nationens fotbollslag. Ni kanske tycker at det kvittar vem som är kapten i Ljungbergs frånvaro men det gör inte jag.

Kapten för vårat lands fotbollslag var idag Daniel Andersson.
En spelare vars främsta egenskap är att han är lillebror till en av de bästa mittbackarna svensk fotboll någons fått fram. I slutet av 1900-talet och i början av 2000-talet var Patrik Andersson en gigant. En av världens absolut bästa fotbollsspelare. En svensk hjälte.
Att Lagerbäck utser Patriks lillebror till kapten, att han ens tar med Daniel Andersson i truppen, känns som om det är helt pga Patriks storhet.

Jag frågar mig, ska det vara så?
Absolut inte!
Jag frågare er, ska det vara så?
Ni svarar?

1 kommentarer:

Anonym sa...

Det är nog bara du som anser att det är Patriks förtjänst att Daniel är i landslaget. Lagerbäck gör knappast den kopplingen. Lagerbäck skulle inte vara förbundskapten och ha den meritlistan han har om han på fullaste allvar tog ut spelare på de barnsliga grunder du påstår.
Det är ganska löjeväckande av dig att påstå det!