2008-05-20

Grin-fian Klüft lipar igen

Det hängde i luften. Som en regnskur på midsommarafton. Carolina Klüft  kan inte hålla sig borta från media. Antingen måste hon upplysa sina medmänniskor om hur synd det är om barnen i Burma, eller hur många fadderbyar hon har byggt eller hur många kinesiska tonåringar hon ska adoptera. Nu hade nån rolig skotte gjort en karikatyr av kvinna och genast så var hon tvungen att ställa till en scen. "Uj, stora bröst! Uj uj uj!" "Det där är inte jag" 
Nej Carro!
Klart som fan att det inte är du.
Det är en karikatyr av dig!
Karikatyr är en framställning av en persons karakteristiska drag eller hållning på ett överdrivet sätt så att en skrattretande effekt uppstår. [Wikipedia]
carolinakluft

Försök att inte ta allt på så förbannat blodigt allvar så ska du se att världen inte går under bara för att du får stora bröst och flätor inför en tävling. Såg dessutom att fjant-lottan endast är 50 sekunder snabbare än mig på 800m. Än mig när jag gick i mellanstadiet! Hur djävla bra är det egentligen? Kvinnor kanske inte ska idrotta. Pajas!

Carolina Klüft: ”Ett våp med stora bröst – det är inte jag” | Friidrott | Sportbladet | Aftonbladet

22 kommentarer:

Anonym sa...

En karikatyr är när man använder sig utav personens drag och förstorar dem och det dära är inte det! På den dära bilden är det bara brösten som är förstorade, självklart vill hon inte ha en sån där förnedrande karikatyr.

"Kvinnor kanske inte ska idrotta. Pajas!" tack och hej, bondläpp.

Anonym sa...

Idiot, det är var du är 'Cyron'.

Anonym sa...

"Kvinnor kanske inte ska idrotta. Pajas!" Och Cyron kanske inte ska blogga? Eller borde inte iaf...

Anonym sa...

Efterbliven?
Skulle tro det..

Anonym sa...

50 sekunder är ganska mycket på 800 m...

Cyron sa...

"50 sekunder är ganska mycket på 800 m..."
Det tycker du?
Känns som om en elitidrottare borde vara mer än 50 sekunder snabbare än ett mellanstadiebarn som bara idrottar ett fåtal gånger i veckan. Men det är klart. Kvinnor kan nog inte klassas som "elite".

Anonym sa...

Försöker du verkligen idiotförklara dig själv? Hoppas det är roligt. Du lär ju inte lyckas i livet framöver med den synen på världen iaf.

Anonym sa...

50 sek på 800 m, då springer hon nästan 2 varv medans du mäktade 1. Om hon nu är så bra jämfört med dig på 800 m, som är sin sämsta gren i sjukampen kanske du kan förstå hennes storhet som idrottare.

Anonym sa...

underbar text cyron ! släng er i vägen simon bank, mats wennerholm, mats olsson med flera, äntligen någon som skriver ärligt och rätt !

Anonym sa...

Man kan lätt missta den bröstlösa carro för ett barn, både beetende mässigt och utseende mässigt.(Pajas fasoner, går runt med något gammalt fult illaluktande mjukisdjur)

Att Kvinnor inte kan idrotta är ett lika välkänt fakta som att män inte kan föda barn. Det sista får dock inte lika stor uppståndelse om man nämner högt.

Anonym sa...

"bröstlösa carro" vad har det med något att göra?? Hon är en vältränad tjej! Brösten gör inte kvinnan. "skriver ärligt och rätt" Ärligt? Ja. Rätt? Nej.

Cyron, du måste verkligen sluta läsa rubriker på aftonbladet. Nästan alla din inlägg handlar om det.. kanske du borde skaffa en flickvän och ett riktigt jobb så vi sliper dina dumma inlägg. "Jag skiter i barnen i afrika" ??? Herregud, skaffa en verklighets uppfattning din egoistiska äckliga 50 åriga håriga svenne.

Och.. de två kommentarena över mig ser ut som de är skrivna av dig. Haha, är dem det möjligtvis? ;) patetiska människa.

Cyron sa...

Anonym:
Jag har nästan ett riktigt jobb, jag har en riktig flickvän och jag är fan i mig inte 50år! Och nej, jag skriver inte kommentarer till mig själv.

Och du säger ärligt: ja. rätt: nej. Vadå rätt: nej? Vad är rätt?
Idiot!

Cyron sa...

och jag har inte speciellt mycket hår på varken kropp eller huvud. sug på den du, klimakterie-fitta!

Och den som tycker att en elitidrottare enbart ska vara 50 sek före ett mellanstadiebarn kan ju fortsätta kolla på damsport!

Anonym sa...

jag citerade en som skrivit tidigare, din flintskalliga grottmänniska. Och nej, jag är inte en 'klimakterie-fitta', jag är bara 14!

Anonym sa...

Kvinnor ska idrotta fattar du väl. Och det hon springer på 800 meter är mycket bättre än dig. Lär dig någonting. Hon springer nästan 1/3 del snabbare än dig, haha.

Anonym sa...

Klart som fan att kvinnor inte ska idrotta. De hör givetvis hemma i köket där de förväntas tillfredställa deras ägares alla behov.

Cyron sa...

Carl din jubelidiot! Det var den tiden jag när jag var 10 år gammal. Ge mig två månaders träning så ska ni se att jag slår henne med goda marginal.

Anonym sa...

Löjlig av Carolina Klüft

Anonym sa...

Så Carolina tycker att kvinnor med stora bröst är våp, tråkigt att hon är så fördomsfull.

/JC

Anonym sa...

Annars sa hon att hon såg ut som ett våp MED stora bröst...

Anonym sa...

Kvinnor kan nog inte klassas som "elite".

HAHAHA!!
Utan dej skulle världen se bättre ut!

Anonym sa...

Hm... Härligt att höra alla dessa sportvetare diskutera! 50sek på 800m och någon säger att det är dåligt! Det innebär en varv tid, dvs var 400ade meter på 25sek. Då världsrekordet för damer på 400m ligger på en bit över 40 sekunder så är det ju fullständigt orealistiskt att springa på 50 sek! Även tiden 1 min och 50 sek är ju en fantastisk tid för damer! Kanske att Carolina springer 800m på 2.14, det är lite mer realsitiskt!