2008-05-23

HATA POLISEN

Varför ska dessa, samhällets beskyddare, vara sånna vidriga djävla svin?
Jag går ner till stationen för att få hjälp, kopior på några papper.
En Therrese-kvinna ber om ID, jag räcker henne mitt körkort, som pga adrenalin snutar vid fotbollsmatcher, blivit återkallat.
Efter tio minuters väntan kommer en av dessa adrenalinmongon ut och skriker åt mig.
"ÅTERKALLAT! BÖTER! FATTAR DU INTE DET? VILL DU HA BÖTER? VA? VA!? SVARA DÅ! ÄR DU STUM NU!?"
logotyp

Han tar mitt körkort, som jag så stolt körde hem för 6 år sedan. Tror ni jag fick några kopior på papprena jag frågade om? Självklart inte. Däremot fick jag kolla på ett papper där allt jag redan visste stod. När jag förklarar för andrenalinet att jag ville ha rapporterna, och inte bara datum, så  satte han sig på tvären.
- Nej, du bad om detta papper, sa idioten.
- Okej, fast jag vill ha utskriva rapporter...,
- Det vet jag inte om det går serrö!
- Jo, jag pratade med en av era jurister igår, det var bara att komma ner och hämta, upplysde jag.
- Jag kan skicka hem rapporterna till dig, det kan jag göra. Men inte lämna såhär rakt över disk, hävdade han.
- Jo, det är inga problem, kolla så ska du få se..
 
Polisen har hela tiden en aggressiv inställning.
Som en kvinna som just krockat i trafiken.
Eller som en liten tax som möter en schäffer.
Eller som en helt vanlig dvärg.

Det är så förbannat sorgligt att dessa människor som ska hjälpa oss andra, ska göra allting så satans svårt hela tiden. Alltid djävlas. Aldrig lyssna. Nu är jag arbetslös i ett halvår pga dessa djävla typer. Till vilken nytta? Vad får ni ut av att uppträda såhär? Kan nog polis därute ge mig ett svar? Så att jag kanske kan förstå.

polisen

1 kommentarer:

Anonym sa...

Det är hårt att ligga på topp. A.C.A.B.