2008-05-27

Lagerbäck kanske inte gör sitt jobb

Lasse Liten rasar nu mot  TV4 efter en simpel fråga om kapten Ljungberg är given i startelvan eller inte. Lasse Liten hävdar att Ljungbergs kaptensbindel inte spelar någon roll i uttagningen och att ingen är given. Lasse Liten blir mer och mer upprörd och till slut slänger han ur sig saker som "unbelievable" och "...det är en oförskämd fråga!" för att avsluta med tårtan "Då sköter jag inte mitt jobb, va? Det är så jävla löjligt att det är sanslöst."

Vad som verkligen är sanslöst djävla löjligt är att Lagerbäcks trupp och elva är så privat präglad att han inte ens kan svara på frågor från media längre.

Något annat som är sanslöst djävla löjligt är att Aftonbladets lilla italienska, Jennifer Wegerup, uttalar sig om Camp Sweden - blågults supporterklubb.
JW säger:
"...de som är vårt landslags hjärta, själ och ryggrad."

Om det nu är så, som fröken säger, då är vi djävligt illa ute!
Tro nu inte att jag ogllar Camp Swedens arbete utanför arenorna men väl inne är det inte så förbannat mycket som jag skulle vilja luta mig tillbaks på.
Ramsorna är åt HELVETE eftersom ingen av ramsorna vågar ifrågasätta. Politiskt korrekt ska det vara, ända in i kaklet.
Och så länge man inte vågar stöta sig med någon, då kommer det gå - käpprätt åt HELVETE!
Som tur är, så kommer Camp Sweden i sommar att få hjälp av Sajronm (International) Tours i frågan om läktarkultur.

Nu måste jag duscha för om 90 minuter öppnar bolaget!

Vad fan är dealen med detta?
Servitriser ska inte komma och ta ton mot kunder!
Gör som ni blir tillsagda - för HELVETE!
Bojkott på PM i Växjö - tänk på det.

19 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, akta hjärtat.

Jag hoppas att de som känner sig frustrerade går in och röstar på "Lasse Liten" på DN som har en tävling om vilken som ska bli deras EM-låt. Det kanske kan få blodtrycket och gå ner lite:)


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3244
(det går även att lyssna på låten där om ni inte hört den)

Tack på förhand

BF_Sweden

P.S Bra blogg med känslor, Cyron, Så ska det va! D.S

Anonym sa...

ni e så dj----a avundsjuka på lagerbäck
sluta tracka
han har lyckats bäst av alla
så det så

Cyron sa...

Lyckats bäst av alla?
Vilka alla?
Bättre än Tommy Svensson?
Bättre än Trappatoni?
Förklara gärna vilka du menar med alla, för jag vill åtminstone tro att medaljer är bättre än kval.

Anonym sa...

Du verka vara en väldigt arg man cyron! jag håller med om att sveriges supportergrupp känns lika spännande som publiken på allsång på skansen. Att dom är för politiskt korrekta kanske du har rätt i.. In med bollen ramsan är ju rätt harmlös. Men jag tycker inte att publiken på en landskamp ska kritisera och försöka förändra allt för mycket. Dom få matcher som ett landslag spelar bör dom få stöd annat än kritik. Inte protest aktioner om att halva laget är på banan, ser inte någon positiv effekt av att gå på spelarna likt svensson /källström bataljen i vm 06. Det är trots allt tränaren som bestämmer vem som ska spela, det är t.ex inte alexanderssons fel att han får spela år ut och år in.

Sen vill jag tillägga en kommentar om din tidigare blogg om att henke inte borde hålla i landslaget längre, att han tappat tempo osv. Vill då påminna dig om att anders svensson har spelat i alsvenskan i flera säsonger och snarare blivit bättre, och att henke för strax över ett år sedan var ordinarie i man utd:s rotations sytem mellan honom, rooney, saha och solskjear och gjorde ett bra jobb där. Han har dessutom gjort mål och assist mot lag som psv, herenveen, galatasaray under hösten/vintern i UEFA cupen. Så jag förstår inte riktigt hur du kan säga att Berg med noll landskamper på riktigt nivå på meritlistan ska peta en av sveriges största spelare någonsin? okej om han petat allbäck.. Men allbäck har gjort 6 mål på 9 lansdkamper under kvalet vilket gör att man inte bara kastar ut honom eller hur?

Cyron sa...

Daniel:
Larsson sa, första gången han slutade i landslaget, att han ville lämna plats för nästa generations anfallare. Nu tackade han likt förbannat ja och därmed petade han Berg. Och att Svensson skulle ha blivit bättre i AS beror väl enbart på att han kanske har fått spela matcher. Till sist så kan vi väl inte lasta Berg för sin magra meritlista i landslaget? Är ju trots allt pga spelare som Henrik Larsson som han får stå vid sidan.

Ang. Swe Camp så förstår du nog också att jag inte anser att man ska byta halva laget. Men våga säga ifrån när det går dåligt, det bör man.

Anonym sa...

Jag tycker fem raka mästerskap är förbannat bra! Tommy svensson tog ett brons... Hur gick det sen? du kanske kan påminna mig? ;) vill minnas en mörk era för svensk fotboll..

Sen vill jag veta hur du menar när du skrev "Har han lyckats bättre än trappatoni"? Tycker du sjunker lite väl lågt när du börjar tracka ner på folks ordval.. Det är ju förstås svenska ledare personen ifråga menar.. Känns som om du inte kan försvara dig och därför spyr ur dig spydigheter på annat än vad ämnet handlar om? Du kanske borde lugna ner dig lite. Försöka visa lite förståelse för att alla inte tycker som du.. Och sluta var en av alla miljoner soffcoacher här i världen..

Cyron sa...

Daniel, jo tack, jag vet att det gick lite illa efteråt, men tycker fortfarande inte att man lyckats bäst av alla, när man inte lyckas i slutspelet.

Jo, jag misstänkte att han bara menade svenska ledare, fast han skrev "alla".

Och jag är ingen soffcoach, jag är ett fan. Och när jag tittar på vilka som får åka med och vilka som ställs utanför EM så blir jag förbannad eftersom vi har så pass mycket bättre spelare utanför truppen.

Anonym sa...

Okej, det har du helt rätt i! Men det är trots allt tränaren som bad honom vara med och det är inte han själv som bett om att få komma tillbaka. Nej det är absolut inte bergs fel att han inte fått spela. Men hade han inte varit ryggskadad i ett par månader fram tills nu så hade han fått chansen samtidigt som larsson, stoor + några till under träningsmatcherna under våren. Olyckliga konsekvenser har lett till att han inte fått chansen och därav är han ett för osäkert kort för att ta med. Kolla rosenberg Trea i bundesligas skytteliga och platsar ändå inte. Beror nog mycket på lasse där också iofs. Men det visar också att rutin betyder mycket.

Sorry för dom hårda orden förut, Förstår nu lite emr vad du menar. Men hackar man för mycket på larsson så blir jag lite tjurig
ha ha
Ha det

Anonym sa...

gör bättre själv då idiot

Anonym sa...

e du cr..y eller ...klart de svenska
annan.... konkurens nu

Anonym sa...

din kommentar satt bra
förlåt,,,super-bra

Cyron sa...

anonym: jag antar att du också vet att jag aldrig kommer bli förbundskapten för Sverige i fotboll och sen antar jag att du aldrig någonsin kritiserar någon som inte befinner sig i samma yrkesroll som dig. Skönt det!

Anonym sa...

då menar jag DANIEL

Anonym sa...

DANIELS KOMMENTAR SUPERBRA

Anonym sa...

sätt dig in i lagerbäcks situation ..om du kan ,,,cyr
hur man än vänder sig ..har man ändan bak

Radikalen@live.se sa...

Något så tråkigt som EM i fotboll är svårslaget. Och att Lasse Liten får betalt är otroligt. Lägg ned skiten, sätt Lagerbäck på hemmet och visa Damlandslaget spela utan kläder med Carolina Gynning som center. Thats it, nu går jag också till bolaget....

Anonym sa...

Helt rätt av Lagerbäck! På dem jävlarna bara!

skegget sa...

låt landslaget ladda upp ifred.
Lasse har bäst facit i Europa kanske hela världen. media sätter alltid för stor press på laget och hackar på dom, men tänka om alla hackade på enskilda journalister att de inte skötte sitt jobb.

Anonym sa...

En sak är klar:
Ljungberg och Linderoth är givna i startelvan även om de springer med kryckor eller är gipsade från top till tån.
:-)