2008-05-14

Missriktad besvikelse

Det kan hända att min besvikelse över uttagningen igår hamnade på lite fel spelare. Visst tror jag att Larsson kan bli en användbar del i vårat svenska landslag men när Lagerbäck presenterar Larsson allra sist så kändes det som om han tog den sista platsen på bekostnad av någon annan.

Ja, visst... Larssons ja innebär ju att någon petas, men det är inte Larsson som är sämst i våran trupp. Vi har Allbäck som är överlägset sämst av våra fem anfallare. Sen blev det väl lite extra tungt när en spelare som Daniel Andersson kommer med i truppen. Hur är detta möjligt?

Jag har inte haft tid - jo tid har jag väl haft, men ork däremot. Hur många mittfältare vi har vet jag inte, men runt 10? Skulle Andersson vara en av våra 10 bästa mittfältare? Knappast. Han är väl förfan inte ens en av de 10 bästa i Malmö FF?

Backlinjen har jag inte orkat titta på ännu. Men jag tackar Lucic för att han tackade nej och lämnade plats åt Grahnqvist. Lucic gör sanning av Larssons ord. Släpp fram de yngre förmågorna! Om nu bara Alexandersson kunde lära sig lite av Lucic så skulle vi kunna ha en skarp offensiv.

Nu ska jag köpa mig en tidning, titta på truppen, sen ska jag göra en Wikegård. Men tills dess - Lagerbäck har ingen koll! 

Lars Lagerbäcks hemliga krav på Henrik Larsson | Fotbolls-EM 2008 | Fotboll | Sportbladet | Aftonbladet

4 kommentarer:

Benjamin Kainz sa...

haha...förstår varför inte du coachar landslaget!

Anonym sa...

Håller me kainz, vilken jävla röta att du inta coachar landslaget!!

Prova att titta lite på fotboll innan du dömer ut spelarna. Och din idiotiska kommentar om att det kändes som att larsson tar någon annans plats bara för att hans namn kom sist....du tror inte att Lagerbäck är så pass jävla mediasmart att han sparade Larsson till sist...fan till o med min farmor fattar det!

Vakna upp, öppna ögonen, drick en kopp kaffe o snälla, snälla sluta skriva sportblogg för du kan inget!

Jonde sa...

Såja Anders, tillbaka till Allsången nu!

Anonym sa...

Ehhh.... är det inte Allbäck som har högst målsnitt av alla anfallare i landslaget?