2008-05-14

EM-truppen ett skämt!

Hade just börjat smälta all skit som Lagerbäck gav oss igår när Aftonbladet smäller upp en kortare artikel om Marcus Berg. Grabben som skulle skjuta oss till (minst) semifinal i EM. Istället får tre halvskade, och formtoppad och en vanlig allsvensk anfallare chansen i Lagerbäcks trupp 2008. Jag frågade bror min vad vi tyckte om truppen. "Heja, Henke, heja heja", ungefär så svarade han och när jag pekade på Allbäck då förklarade min vettige storebror att Allbäck minnsan var en svenks landslagshjälte!

En hjälte, två hjältar, tre hjältar, fyra hjältar. Larsson, Svensson, Allbäck & Ibrahimovic.
Men ingen plats för nya framtida hjältar!
Fast jag kanske har fel.
Det är väl dags för Daniel Andersson att kliva fram nu.
Länge leve våra svenska hjältar!
Inte för längde dock, vissa är på gränsen, andra är från norrland.

Avgå Lars Lagerbäck. Avgå!

Marcus Berg petades från EM-truppen av Henrik Larsson | Fotbolls-EM 2008 | Fotboll | Sportbladet | Aftonbladet

2 kommentarer:

Anonym sa...

borde bytt ut allbäck som bänkvärmare mot berg som bänkvärmare .

/Hiro

Jonde sa...

Gränsn!!!