2008-05-19

Björne talar till mig

Sitter här på en vidrigt trång och snuskig Swebus mellan Göteborg och Stockholm. Närmare 4 timmar har jag suttit bland vanliga människor, barfota-människor och ett dussin pundare. Tre timmar kvar lite drygt.

Jag vet inte om det är trötthet eller knarkångor som gör det men jag har i ungefär en kvart nu, suttit och lyssnat på Björne. Björne från Björnes magasin.

Björne talar till mig, han låter lite uppjagad. Han försöker förklara för mig. Exakt vad vet jag inte men han repeterar samma sak hela tiden.
- Det är för att man inte får vara ledig. Men, (han kanske säger snigel här, osäkert) det ÄR för att man - aldrig får vara ledig. Det är för att man inte får vara ledig. Men, det ÄR för att man - aldrig får vara ledig.

Jag blir fan tokig snart. Ska jag behöva lyssna på den där dåren hela vägen hem så är risken stor att jag blir aggressiv.
Mörda en tyg-björn!

[ © ] Cyron i mobilen - www.Cyron.se

0 kommentarer: