2008-05-17

Stark av Tre Kronor

Tre Kronor, med Bengt-Åke i spetsen, har gjort ytteligare en bra turnering. Många var ni som pissade på Bengt-Åke och Tre Kronor efter förlusten mot Schweiz. Wikegård snackade om att B-Å inte hade någon koll, hundratusentals bloggare krävde B-Å's omedelbara avgång. Ikväll väntar en bronsmatch mot Finland och hur det än går så är Sverige en av världens fyra bästa nationer. Och då har ändå 19 av spelare som blivit tillfrågade om valfri tjänstgöring avböjt att försvara sitt fosterlands heder. Med mestadels elitseriespelare har vi tagit oss till världstoppen. Som vanligt.

Bengt-Åke Gustavsson har gjort ett fantastiskt jobb och det är bara så synd att han ska behöva ta all skit som ni kastar över honom under träningsmatcherna. Det finns en anledning till att vi har just träningsmatcher och gruppspelsmatcher i VM och OS. Tänk på det tills nästa år.

Detta var allt från Cyrons laptop idag, nu ska jag ut och äta frukost på en gräsmatta i Göteborg.
Starköl, nötter och chips - det är en härlig diet!

Sveriges målvakt Henrik Lundqvist knäcktes av Kanadas superkedja: ”JAG TOG HELT SLUT” | Hockey-VM 2008 | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Efter inlägget om Henke trodde jag det bara var segrar som räknades? Hoppas jag inte stöter ihop med dig i Salzburg? Hur kommer det förresten sig att du bara följer Sverige i en match?

Cyron sa...

Lagerbäck valde sin trupp, Gustavsson tog vad som blev över. Jag är i Salzburg i 7 dagar och dessutom en person som syns. Varför bara en match? Av samma anledning till att jag såg 0 matcher på plats i VM.