2008-05-26

Jubelidioten Lagerbäck!

Jag blir så förbanat trött på Lagerbäck när jag läser om startelvan på fotbollskanalen.se och om chockelvan i chockbladet.

För det första så startar en spelare som inte ens är med i EM-truppen.
För det andra så starta Daniel Andersson.
För det tredje så startar Daniel Andersson - som offensiv mitt!
Hur länge dröjer det innan Lagerbäck har hjärntvättat er till att tro att Sidleds aldrig gör en dålig match och är utmärkt som offensiv mittfältare i minst 10 år framöver?

Lagerbäck försvarar sin uttagning med att han vill ge spelare som inte fått spela så mycket i vår chansen. In med Marcus Berg då, förfan! Låt ungdjäveln göra ett hattrick och visa att han ska med till EM istället för Allbäck och Larsson. Larsson, borde inte han spela med landslaget? Två års frånvaro måste märkas. Kom just på att Larsson var på jippomatch på brittiska öarna, jag ber om ursäkt!

Lagerbäck påminner mg om en tillfällig ledare i väntan på den riktiga konungen i Sagan om Ringen - Konungens återkomst. När ska Konung Sven-Göran peta bort den där djävla dåren som styr vårat landslag idag?
Illa kvickt, får vi hoppas!

AVGÅ LAGERBÄCK!

Just nu: Chockelvan | Fotbolls-EM 2008 | Fotboll | Sportbladet | Aftonbladet

18 kommentarer:

Anonym sa...

Berg spelade ju med juniorerna häromdagen och lär vara trött. Kan väl instämma att Danne inte borde vara med i truppen eller spela, men att Kennedy får testa tycker jag inte är så konstigt. Hellre ge honom chansen att visa framfötterna än att slita sönder någon som redan är given på forwardsidan!

Anonym sa...

Börjar bli en vana det här, men snälla, sluta ha åsikter om sport för du fattar ingenting!!!
Henke´s "jippomatch" som du så fint beskriver den spelades för hans avlidna kompis o va bestämt sen länge. Zlatan....vila! Berg spelade med juniorerna och resten ska fan vila mot benknäckar-slovener. Kul för kennedy att få chansen o visa upp sig!

Camilla sa...

Att placera Daniel på den platsen är som att ställa ut en betongklump på plan - det händer ingenting och den tillför noll...

Cyron sa...

ludde: henke ska inte ens vara med i truppen och berg ska inte behöva lira med juniorerna.

camilla: snälla, uttala dig inte. sätt dig o hurra åt close-ups på ronaldo om två veckor istället.

anonym: berg ska inte behöva spela med juniorerna. hellre latja än att spela ihop laget. bra där, lagerbäck junior!

Anonym sa...

Är inte tanken att testa hur laget ser ut med två defensiva mittfältare nu när så många forwards är borta? Jag ser framför mig att Lagerbäck spelar 4-2-3-1 ikväll (eller 4-4-1-1).

Det lär ju iaf bli x antal byten i paus. Jag kan tänka mig att Kennedy ersätts av Kim och att Linderot/Andersson ersätts av Anders, som är bättre än Daniel även tillbakadraget.

Frank Bonnevie sa...

Ja du Cyron! Anledningen till en sådan här match är att Lagerbäck vill titta på specifika lösningar på specifika problem. Det är alltså inte något som betyder någonting i en normalsituation. Detta är ett experiment som eventuellt skall kunna ge en lösning på ett eventuellt problem som kan uppstå.

Vad är det som är så svårt att fatta med det?

Camilla sa...

Whaat?

Anonym sa...

Mest synd om de som köpt biljetter till matchen...jag minns uppladdningen för VM mot Finland på Ullevi....då sa jag aldrig mer en träningslandskamp...och vad ger denna träning Lars-Roland..mer huvudvärk

Anonym sa...

Vi ska tråka ut Slovenien ikväll. Så ladda upp med chips, öl och dylikt för ikväll blir det åka av i TVn... eller?

Anonym sa...

"camilla: snälla, uttala dig inte. sätt dig o hurra åt close-ups på ronaldo om två veckor istället."

Uttalar man sig på det sättet efter ett, i mitt tycke, mycket sunt resonemang från Camillas sida, förtjänar man inte att bli tagen på allvar.

Cyron sa...

Camilla: Ingen fara. Trodde du skulle förstå. Ta det lugnt bara. Jag var inte allvarlig.
Kul dock att se att din riddare Tomas kliver in och står upp för dig.
Ingen respekt till nerpissade Cyron!

Anonym sa...

Alltså, Kennedy är en riktigt bra fotbollsspelare, att lagerbäck inte tagit ut honom i truppen är enbart för att lagerbäck inte fattar fotboll, vi behöver spelare som kan ta initiativ, Linderot? USEL, har inte spelat en match på 8 månader................o kennedy äger i ajax....?!!!!

Anonym sa...

Ha, ha, ha... Jag håller faktiskt med. Berg skulle gott kunna få chans att visa vad han kan. Andersson kunde ha stannat hemma! Kul blogg!

Ha en fantastikst bra fotbollskväll!

Anonym sa...

Camilla: Skit i cyron , han tror att alla tjejer bara kollar på fotboll för att kolla in snygga killar. Han kan verkligen inte få ett bra förhållande med någon tjej i framtiden...hjälp han är helt otroligt norrländsk i sin kvinnosyn kolla alla sjuka inlägg han har om kvinnor.

Anonym sa...

Cyron: Jag ber om ursäkt för att jag inte uppfattade ironin i din kommentar. Jag förstår inte ironi om det inte är en blinksmiley efteråt. Däremot är det roligt att "anonym" också "försvarar" camilla och samtidigt visar prov på att vara totalt fördomsfri...

...för övrigt knoppar Daniel Andersson in en strut ikväll.

Anonym sa...

Berg lyckades inte göra mål i Trelleborg i gårkväll trots att de spelade 11 mot 10 man på plan, större delen av matchen.

Camilla sa...

Oj, vilken debatt det blev...=p
Det är inte bara killar som gillar fotboll, det handlar inte om kön utan om intresse.
Och anledningen till mitt "Whaaat?" var att jag inte visste vad close-ups betyder...Nu gör jag! =D
Men du Cyron, om jag skulle spana på en close-up av någon fotbollsspelare, skulle det nog inte vara Christiano Ronaldo...Far from! =)

Cyron sa...

Camilla: Nej jag vet. Men jag tycker det är lite kul att driva med er bloggläsare. Vissa blir riktigt förbannade, och sån gillar jag.

Jonas sa...
"Berg lyckades inte göra mål i Trelleborg i gårkväll trots att de spelade 11 mot 10 man på plan, större delen av matchen."
Henke Larsson lyckades inte träffa mål idag, trots spel i större delen av matchen. Inte eller Allbäck träffade mål? Inte heller Kennedy? Behöver jag fortsätta?