2008-07-20

Alla har rätt till MAX-hamburgare

Nu ska ni veta att jag har blivit riktigt djävla ursinnig på UEFA och McDonalds. Jag såg fram emot U21-EM nästa sommar. Nu är jag dock djävligt tveksam. UEFA och McDonalds vill nämligen stänga ner alla MAX-restauranger i alla EM-städer oavsett om det är match eller inte. Stackars Borås riskerar att bli av med sina matcher för att hålan har en inbyggd MAX-restaurang i Borås Arena. MAX kunde dock tänka sig att hålla stängt tre timmar före och en timme efter match. Detta accepterades inte av skit-UEFA och smittköttskedja McDonalds utan kräver helt enkelt att MAX ska ha helt stängt, annars flyttas matcherna till en annan stad.
Och jag kan säga såhär - kom fan inte hit med eran djävla turnering om vi ska behöva bli berövade på våran favorithamburgare! Det måste kännas djävligt surt för McDonalds att veta att folk hellre väntar med att äta i fyra timmar än att beställa deras saltgurkebesmittade skitmat.
Nu är inget helt spikat men jag tänkar då inte äta på McDonalds igen om de tvingar MAX att hålla stängt. Låt oss få bestämma vems hamburgare vi vill äta!
DRA ÅT HELVETE McDonalds !
Nu drar jag till MAX!

1 kommentarer:

Tommy sa...

Kan inte annat än att hålla med. Hörde om det här på radion men trodde först att det var ett skämt. Det finns nåt som heter goodwill och varken McD eller UEFA verkar ha hört nåt om det.

Kan inte tänka mig att det skulle vara möjligt enligt lag att stänga ner privatägda företag, oavsett bransch, bara för att det ska spelas fotboll och att arrangörerna kräver det. MAX bjöd till och offrade försäljning under den mest kapitalstarka tiden av dagen men det godtog de tydligen inte.

Snacka om ett stort tapp av goodwill från McD och UEFA.

Bojkotta McD under U21-EM!!