2008-07-08

Brinn i Helvetet, Johnny Smedberg!

Vidriga djävla människa! "Det är statens björnar, det är staten som vill ha björnarn."
Vem fan tror du att du är?

Du ska ha 300.000kr för att Du ställde dig utanför ett björnide.
Du inkräktade i skogen och får väl fan skylla dig själv!

Vill du inte bli attackerad av djur så håll dig inomhus och gärna i storstadsmiljö.
Det var längesedan jag såg en björn på Kungsholmen, det vill jag lova.

Björnarna var nog i detta land långt innan du och din inavlade släkt.
Jag vill hellre ha en björn än en Johnny i skogen!
Och du säger att det är statens björnar, att staten ska betala dig.
Det är skattebetalarnas björn om du så vill, ska vi då betala för din idioti?
"Nu kräver han ett ideellt skadestånd på 300 000 kronor av staten och återkommer med ytterligare krav senare."

Brinn i Helvetet, Johnny Smedberg - jag hatar dig!
Vartfan ska du få dina delikatesser ifrån om vi ska utrota varenda liten björn, varg, örn, uggla?

Nu ska jag kontakta min advokat så att vi kan stämma dig, för hets mot björngrupp.

Erkänn att du är en liten blattehatare!
Mörk och hårig. Är du rädd att björnen ska våldta din fru nästa gång?
En björn och en flodhäst (av bilden i Aftonbladet att dömma), det vore något va?

FHY FHAAN!
Skicka blommor till idioten, via Hitta.se eller läs om idioten i Dalarnas tidningar eller i Aftonbladet

32 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad är du för en jävla jubelidiot! Lägg ner skitbloggen eller ta konsekvenserna.

Anonym sa...

vad är du för en oseriös liten äcklig fjortis?

Anonym sa...

jag håller med.

Anonym sa...

OK, nog för att jag kan hålla med dig att skadestånd för 300 000 kr är för mycket.

Men man måste kunna gå ut i skogen och göra sitt jobb (han var skogsarbetare).

Att du sedan sitter och spyr galla över honom och hans fru (vad har hon med det att göra?).

Skämmes ta mig fan!!

Anonym sa...

du behövde inte vara så elak.

Anonym sa...

var sämsta bloggen jag läst. varför får man för sig att offret är rasist helt plötsligt. tycker nästan du borde anmälas för hets mot folkgrupp ingen har nämt ordet rasist mot nån varken mörk eller ljus...!
Oops, vore nog dags att gå om första klass och lära dig svenska språket igen eller hur?
Betyg: ICKE GODKÄNT!
går det att anmäla bloggen måntro? >:)

Anonym sa...

Jag håller helt med, skjut av den där jävla Johnny. Hur i helvete kan man ens säga "Det är deras vilt och de borde stå till svars när människor attackeras"... deras??? En björn är en björn och inget jävla objekt. Skogen är mer björens än Johnnys så vafan skulle han där att göra från första början? Jag säger det samma, dra åt helvete Johnny, synd att du inte dog i attacken!

Cyron sa...

#1: Lägga ner tänker jag aldrig göra, så kom du med dina konsekvenser.

#2: Jag är inte oseriös och jag är ingen äcklig fjortis. Tycker bara inte att man ska få pengar för att man är en idiot.

Maggan: Är man med på bilden så får man väl tåla att folk blir förbannade. Jag skämms inte. Johnny borde skämmas!

#4: Jag blir elak när jag läser om tiggarsvin som Johnny.

#5: Anmäl mig för hets mot folkgrupp du. Mejla mig så får du personnummer och nödvändig kontaktinformation.

Anonym sa...

Alltså jag måste ju säga att visst, artikeln irreterade mig något så kopiöst, Johnny får väl förstå att det finns vilt djurliv i Sverige också och att staten inte ska stå till svars för detta. Det var en olycka och inget mer än så!

MEN hur man kan skriva en så arg blogg om det är för mig rätt ofattbart! Och att dra upp en massa skit är ju bara onödigt. Lite i klass med Herr Johnnys artikel. Du verkar ju ha lite inre agressioner, kanske du ska ta ut de genom att gå ut och krama ett träd eller något. XD

Både du och Johnny borde nog ta och växa upp. Johnny behöver absolut ta och vara en man imo!

Cyron sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Cyron sa...

Jenny: Jag sliter som ett djävla djur för att få ihop det med allting. Fårdjävlarna i hagen måste ha vatten och eltrådar ska sättas upp. Träd faller till marken och hästar rymmer. Nya stall ska byggas och skatten ska betalas. Sen kommer det familjemedlemmar som vill ha mat på bordet och innan jag hinner åka iväg till ICA, 23 km bort så läser jag om Johnny. En liten djävla Johnny som vill ha 300.000 kr för att han är så djävla dum och blir attackerad av en björn.
Tror du inte att det finns vilddjur där jag bor?
Jag har ingen lust med att slita som fan för att Johnny ska få ihop semesterkassan!

Anonym sa...

Djur 1 - Människa 0 ..
Men ja skiter i björnen. Spana in tanten istället. Lite gammal kanske, men vilka schyssta lökar ??
;o)

rewdboy sa...

hahaha!
jag håller fullständigt med!

varför ska staten betala för björnen?
betalar staten min biltvätt när fåglarna skiter ner min bil? eller när ekorren skrämmer skiten ur mig i skogen?
nej..det gär inte staten, så varför ska de betala när björnen hoppar på honom. jag hoppas dock han var försäkrad i sitt jobb...då får han pengar. för det e ju bara de han e ute efter...

Anonym sa...

lol

Anonym sa...

Tack och lov att någon delar mina åsikter! Björnarna, vargarna lodjuren och övriga rovdjur fanns här långt innan vi kom hit och störde dem! Så varför gnälla, det är ju inte precis så att människor i tillexempel afrika går in på lejonens områden om de vet att de finns där, eftersom de är medvetna om risken! Så varför ska någon alltid gnälla och snåla som en liten f*tta. Varjen åt mina får, ja men vargen måste väl med få äta, ska vi utrota dem helt bara för att människan är de girigaste som finns! Och nu till på köpet ska man få betalt för att man blir angripen av en björn, visst hemskt, visst fick han säkert skador! Men att kräva staten på det? För att de inte dödar alla björnar i hela Sverige! Jag föreslår att alla som har en anhörig som blivit misshandlad/ mördad eller själv blivit misshandlad ska kräva staten på pengar för att de inte dödat alla farliga människor i landet, det är ju statens ansvar, haha börja med att skjuta snålfanskapet Johnny!!

Anonym sa...

Lite överdrivet arg artikel, och lite orelevanta påhop på johnny.

Men du har fulständigt rätt i att han får skylla sig själv, att han är en idiot som går nära en björns ide och en änu stärre idiot som vill få skattebetalarnas pengar för att björnen rev.

Människan borde lära sig att respektera naturen och alla dess invånare. Rovdjuren har mer rätt än oss att leva i skogen, de förstör den i allafall inte.

My sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
My sa...

hahahha... du är hård men sjukt rolig... håller med en aningens aning faktiskt..
men vinner han ska jag också stämma staten för en del skogsbestyr, en gång gick jag in i ett träd! det är statens träd och det ska dom fan ta ansvar för och den idiotin får ni skattebetalare allt betala för ;-)

Johanna <3 sa...

Du verkar inte vara seriös för ett ynka öre!

Anonym sa...

Cyron! om jag ser dig på krogen då ska jag fan bjuda dig på en helkväll!
DU har helt rätt.. Johnny e en bögrasse!

Magnus sa...

Tydligen är du en människa som inte vet vad du pratar om. Jag ska dra lite fakta! Anledningen till att staten äger viltet är följande! De utrotningshotade djurarterna samt det fem stora rovdjuren (björn, varg, lo, järv, örn) tillhör staten enligt lag. dvs. om du hittar en död björn i skogen skall det rapporteras till polis och en utredning startar för att fastställa dödsorsak. Spelar ingen roll om björnen är ihjälslagen av en annan björn, den ska ändå till rättsmedecinska anstalten för undersökning. Om du därimot hittar en död räv eller näbbmus som inte tillhör dessa listade arter för utrotning kan du bara gå därifrån. Det är därför vissa djur kallas statens djur (enligt lagboken iallafall). Därför har staten skylldighet att betala ut ersättning om någon skadas av dessa djur eller orsakar lidande för den skadade eller dess anhöriga. Det har inte att göra med om viken djurart som bodde här först. Vad beträffar den arbetsplats Jonny jobbade på så klassas detta som en arbetsplatsolycka, som har en naturlig följd att ge ersättning.

Om du skulle jobba på en fabrik och bli av med ena armen, skulle inte du vilja ha ersättning då?? Det var ju faktisk så utgången blev på denna skada, att Jonnys arm i det närmaste blev avsliten. Nu kunde svenska sjukvården rädda armen, men den kommer säkert alldrig att bli som den var innan attacken.

Personligen hade jag alldrig nöjt mig med endast 300 000 kr i ersättning för en arbetsplatsolycka med den utgången. Skulle snarare yrka på det tredubbla. Och att du använder uttryck som "brinn i helvetet" bevisar bara att du är omogen!! Väx upp!

Anonym sa...

Nämen titta här, en bloggare som kallar sig för Cyron. Jag tar JÄTTEGÄRNA ditt mobilnummer och adress. Vi skulle kanske ta en fika?

Killen du bloggat om har naturligtvis rätt till totalt skadestånd...och du ska vara med och betala. Såklart du ska, precis som martin och alla andra samlarmänniskor som samlats som gamar runt en otäck olycka.

Att Cyron är en nollåtta råder det inga tvivel om, du lever i din lilla fantasivärld, förmodligen har du aldrig lyft ett finger, för du har ju så svårt att få vardagen att gå ihop, du har 23km till ica. cykla på lille cyron säger jag bara, så inte verklogheten hinner ifatt dig.

Björnjakten är det bästa som finns ska du veta cyron lille, jag jagar själv björn och det finns inget mer rogivande än att kliva upp tidigt på morgonen, koka lite kaffe, ge jakthundarna mat. Åka ut till jaktmarkerna leta rätt på ett björnspår...släppa hundarna. Detta görs under totalt stöd av svenska staten och helt enligt gällande regler. Man sitter där i skogen under spänd förväntan, och plötsligt...hundarna börjar skalla...Mmmm kan det vara björn månne??? Cyron, om du fått uppleva björnjakten på detta viset så skulle du uppskatta det mer än att sitta hemma vid tangentbordet och vara bitter.

Låt oss fortsätta...hundarna ställer björnen, och du smyger dig sakta in på ståndet...Pang, pang, pang, det gäller att skjuta tills villebrådet ligger, sund jaktetik inga skadskjutningar. Och det gäller i synnerhet för björn. Skadas du under jakt, så gäller fortfarande försäkringar och naturligtvis betalar även staten här ut ersättning för en jägare, precis som för en skogsarbetare.

Den glädjen när tillsammas med jakthundarna, går inte att uppleva någon annanstans, precis den glädjen måste den jägare som sköt ihjäl den björn som anföll den ovan nämde skogsarbetaren har känt. Total lycka, endorfinet pumpandes i blodet och en puls som är högre än när du cycklar till ICA.

Så cykla på du lille cyron, på landsbygden sköter vi oss själva, och ni i städerna får godmodigt betala tränselavgifter, och björnar slipper ni också i kungsträdgården.

Tills dess att du nått Ica, har björnjakten börjat igen och en kaffetår sköljs ned av en jägare som fällt en brunbjörn!

Och ersättningen...den trillar nog snart in ska du se cyron...oavsett hur mycket dina små flinka pojkfingrar vandrar över ditt pyttelilla tangentbord!

Anonym sa...

Hallå Cyron..

När man läser din blogg blir man förbannad(du måste äga en enorm okunskap), jag menar du saknar verklighets uppfattning. Till att börja med så kan du aldrig varit i skogen, jag kan nästan sätta 300 000kr på att du inte sett nån björn någonsin(på zoo möligtvis). Själv bor jag i norra dalarna, här ser man och bor man men björn inpå tomten. Att bli överfallen av en björn på jobbet ser jag som ett arbetsmiljö problem.

Ta ett exempel:

En polis jobbar en sen natt i sthlm city han blir brutalt nerhuggen av en knarkare, Det är klart som fan att polisen skulle yrka på skadestånd(om han överlever)!!!

Det är en arbetsplats olycka! Oavsett om man har city i Sthlm(exemplet) som arbetsplats eller dom djupa skogarna i dalarna.


300 000kr är ingeting! Jonny skulle haft mer.

Jag säger som Ingemar Stenmark sa en gång:

"Det går int å förklar för nån som int begrip"


Men du verkar vara riktigt snål.
Och bara för de så kan jag berätta vad Sverig betalar till EU. Staten(skattebetalarna, svenskarna, medborgarna you name it) betalar gladerligen 24 miljarder kronor till Eu årligen.
Sverige får tillbaks 12 miljarder kronor(i form av bidrag).
Som grädde på moset så försvinner 120 miljoner kronor till administration i bryssel!

Sug på den karamelen innan du hänger ut och förnedrar en oskyldig skogsarbetare och hans familj!



ps: Jag älskar att betala skatt, så länge det går till Skogsarbetare och hederligt folk!

My sa...

Nej alltså.. Trots all god fakta om Björnarna i skogen från Herr Smedbergs vänner undrar jag ändå varför Herr Smedberg, skogsutbildad och allt, sticker in skallen i björnens hem? Jag hade ta mig fan skadat honom en aning med om han klev in i mitt hem.

Nej.. Billigt försök att få sig en slant. Vet man hur man beter sig i skogen händer sällan olyckor och ni med goda kunskaper vet väl också att det i skogen bor en del farliga djur? Alltså beter man sig och stoppar inte in huvudet i "hål man hittar för att bara se vad det är"

Inget billigt som: "Du vet ingenting om djur" o.s.v. tack.. Har mött fler björnar, älgar, renar, vargar och rävar samt träd än många andra och se på fan. Inte ett öre har jag fått! Konstigt...

Olle i norr sa...

Men snacka om att göra bort sig själv, DU som skrivit denna blogg alltså. Stadsbo skulle jag tro som inte satt sin fot utanför stadens gränser. Hur tror du att han skulle kunna veta att det var ett björnide där? Som skogsarbetare kommer man till helt nya marker där man inte vet ett skit om dem. Förslagsvis kan ju du gå runt och kolla om det finns björniden åt alla tusentals skogsarbetare i Sverige.
300 000 är rimlig ersättning för detta.

Inkompetenta människa.

Anonym sa...

JÄVLAR VA FRUGAN HAR SCHYSTA LÖKAR

Anonym sa...

Är du dum i huvudet? Han var på jobb och kunde inte rå för att en han råkade bli SKICKAD på jobb till stället fär det fanns ett björnide. Att få skador för livet p.g.a. ens jobb är för jävligt och ja, björnar är viktiga, björnar är levande varelser hit och dit, men det är människor också.

Äckel!

Anonym sa...

Du måste ju vara utvecklingsstörd. Om du har barn, fru, och egna djur, hur kan du vara så hatisk? Lägg energin på annat. 300 000 är ju inte så mycket i förhållande till annat som staten slösar pengar på

sven sa...

hahah asså du som skrivit detta borde ju får en redig käftsmäll! johnny är världens trevligaste person!

sven sa...

hahah asså du som skrivit detta borde ju får en redig käftsmäll! johnny är världens trevligaste person!

sven sa...

hahah asså du som skrivit detta borde ju får en redig käftsmäll! johnny är världens trevligaste person!

sven sa...

hahah asså du som skrivit detta borde ju får en redig käftsmäll! johnny är världens trevligaste person!