2008-07-07

Kvinnor ska inte rapportera om sport

Igår kunde vi läsa om en "klar kandidat till årets mål", ett drömmål gjort av en göteborgare. Idag kan vi läsa om en målvaktstabbe efter en hörna av en skåning.

Eftersom jag numera lever som fåraherde så har jag begränsad tillgång till direktsänd fotboll. Jag kan dock fortfarande se sportsändningarna och därmed har stor chans att se alla mål som i tidningarna beskrivs som drömmål och målvaktstabbar.

Grejen med dessa två mål är att drömmålet, blev ett drömmål efter att nån vilsen kvinna rapporterat om det. Målvaktstabben däremot rapporterades av en man. Enligt min mening så är dock målvaktstabben bra mycket mera drömmål än det som av kvinnan blev ett drömmål. Inget av målen är dock något drömmål. Men en inåtskruvad hörna är snyggare än ett skitskott mitt i mål.

Vad kan vi då dra för slutsatser av denna soppa?
Kvinnor ska inte rapportera om sport.
Kvinnor ska inte sporta och definitivt inte - rapportera om sport.

Tänk på det, kvinnor!

0 kommentarer: