2008-07-22

Klüft är chanslös

Googlade fram vilka grenar damerna tävlar i och jag ligger här på golvet och kvider. Det är ju löjligt! Klüft kommer inte ha en chans. Hon är, som man brukar säga, chanslös! Vad som kan rädda henne från total förnedring är om hon hoppar riktigt högt i höjdhoppet och min begränsade smidighet i häcklöpningen.

Kulkastningen, över 15 meter är ju inga som helst problem. Antar att jag idag ligger på runt 12-13 meter. Otränad och dan. Springa 200 m på under 23 sekunder gör jag nog också. Landa på runt sju meter i längdhoppet gör jag nog också utan större problem, om ett år. Vänder vi oss till 800 m så ser vi att Klüft är 50 sekunder snabbare än mig. Åtminstone om vi kollar min tid som 11-åring!

Mina damer och herrar.
Jag hoppas verkligen att Carolina Klüft vågar ställa upp och att Stockholm Stad ger oss tillträde till friidrottsanläggningen Stockholm Stadion - för detta kommer blir riktigt roligt!

(Aftonbladet) Klüft irriterad

0 kommentarer: