2008-07-09

Protes-Lage kanske kan köpa en egen - protes

Protes-Lage som är bosatt på Öland grinar dag ut i Aftonbladet tillsammans med sin brorsdotter Ulla-Britt. Problemet är att Lages protes gick sönder efter 20 års användade och nu vägrar sjukhuset att ge honom en ny. Konstigt tycker protes-Lage. Vettigt tycker jag. Varför ska sjukhusets redan bedrövliga budget ansträngas mer än nödvändigt? Kan inte Lage och Ulla-Britt köpa sig en egen protes? Vad är problemet med det?

Ställ dig upp Lage, visa att du är en man.

Snyftbladet.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Cyron, nu känner vi nog inte varandra så väl...Jag gör ett försök att nå fram till dig, får se om jag lyckas...

Kännetecken på en högt stående kultur är bl a omsorg av äldre, barn och sjuka.
Om vi struntade i detta får vi en inverterad negativ spiral, vi är nog där med tanke på vad du skriver.

Jag skulle gissa att du är född på 80talet, med de åsikter du har.

Är du bara ute efter uppmärksamhet, eller?

Lite skämtsamt kan man citera Veiron i Ottan- "Jag tycker vi alla borde få en stomipåse"!

Vänligen

P.P