2008-07-22

Jag utmanar Klüft i 7-kamp


Idag har jag tagit beslut om att utmana Carolina Klüft i 7-kamp nästa sommar. Jag är säker på att jag med bara ett års heltidstränande kan slå Klüft i 7-kamp. Däremot är jag ytterst tveksam till att fru Klüft vågar anta utmaningen. Jag har aldrig gillat damsport och det skulle vara väldigt intressant att se hur bra denna mästarinna är i förhållande till en öldrickande fotbollssupporter.

Jag kommer att börja min träning i Augusti och förväntar mig en "final" i Stockholm 12 månader senare. Varför inte på Olympia Stadion? Dagligen kommer jag att rapportera om hur jag har tränat, ätit och i övrigt fördrivit min tid. Reslutaten ska nog även de kunna presenteras.

Mitt första mål är att ta reda på vilka grenar det tävlas i.
Jag kan nog googla fram det, men om vi har någon kunnig läsare, så kan ni ju bara rada upp grenarna i kommentatorsfältet.

Augusti 2009, Cyron vs Klüft. Man mot kvinna. Amatör mot "elit"
(Aftonbladet) Klüft irriterad

0 kommentarer: