2008-07-25

Kvinnor ska tjäna mindre än män

Kort och gott - idrottskvinnor ska inte tjäna lika mycket pengar som idrottsmännen gör. Det handlar inte om att jag är en djävla mansgris eller kvinnoförtryckare etc etc. Allt handlar om att kvinnor inte drar in lika mycket pengar - eftersom kvinnorna är så pass underlägsna männen i fysisk aktivitet.
Och det är just därför jag vill utmana Carolina Klüft - för att bevisa det för er.
Jag är ju egentligen bara ett helt vanligt Råsunda-fetto som dricker öl och käkar pizza, glor på AIK och kör bil. Men på endast ett år så kan jag bli bättre än Carolina Klüft i sjukamp.
Och det är just därför jag har dragit igång Klüft-kampen.
Jag hoppas att jag nästa sommar för möta Klüft på Stockholm Stadion - Sveriges finaste friidrottsanläggning.

Män är bättre än kvinnor.
Så är det - det är så det är.

(Aftonbladet) Stackars kvinnor

1 kommentarer:

Anonym sa...

haha grym utmaning, lycka till!